استاندار مازندران خواستار ممنوعیت واردات برنج خارجی شد
ساری- خبرنگار کیهان:
به منظور تنظیم بازار و ثبات قیمت برنج و حمایت از برنجکاران استاندار مازندران خواستار ممنوعیت واردات برنج خارجی در فصل برداشت و عرضه برنج ایرانی شد.
حسینزادگان با اشاره به افزایش هزینههای تولید برنج در حین کاشت، داشت و برداشت برنج ممنوعیت واردات و عرضه برنج خارجی در فصل برداشت و عرضه برنج ایرانی را ضروری دانست. استاندار مازندران در این دیدارها همجواری با چهار کشور دریای خزر و وجود یادداشت تفاهم و پروتکلهای مختلف همکاری میان استان مازندران و کشورهای منطقه، برخورداری از سه بندر فعال تجاری و پایانه نفتی و شبکه مناسب حمل و نقل دریایی، ریلی، هوایی و زمینی، مزیتهای منحصر بفرد مازندران برای ایفای نقش محوری در توسعه تجارت خارجی با کشورهای منطقه را توصیف کرد. حسینزادگان در این رابطه خواستار تسریع در تخصیص ارز و تخلیه دهها هزار تن نهادههای موجود در بنادر استان و رساندن آن به تولیدکنندگان دام و طیور کشور شد. وی در دیدار با سرپرست وزارت صمت خواستار توسعه ناوگان کانتینری یخچالدار در دریای خزر و حذف تعرفه ورود کامیونهای یخچالدار به استان و کمک به تکمیل پایانههای صاراتی، جهت تسهیل صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران شد. حسینزادگان در این دیدار با اشاره به نهضت احیای واحدهای تولیدی راکد استان از جمله نساجی مازندران که با کمک ستاد اجرایی فرمان امام در حال توسعه و افزایش ظرفیت است، خواستار کمک ویژه وزارت صمت برای رونق نساجی قائمشهر شد. توسعه شهرکهای صنعتی، احیای واحدهای راکد، تسهیل واردات چوب با پوست و صادرات محصولات سلولزی و افزایش فعالیتهای ایمیدرو در معادن و صنایع معدنی استان مازندران به ویژه منطقه محروم سوادکوه از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.