kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱

وضعیت شهرستان نهبندان قرمز شد



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: وضعیت شهرستان نهبندان به لحاظ شیوع ویروس کرونا از سفید (کم خطر) به قرمز (پرخطر) تغییر پیدا کرده است.
کامبیز مهدی‌زاده اظهار داشت: با توجه به اتفاقاتی که ابتدای خرداد امسال در استان روی داد و شاهد بازگشایی برخی صنوف، بودیم شاهد افزایش مجدد موارد مثبت هستیم.
وی گفت: همچنین با توجه به اینکه برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان (مجاورت خراسان جنوبی) شاهد افزایش موارد مثبت بوده و همین طور ایجاد تسهیلاتی که منجر به افزایش رفت و آمدها در استان شد، متاسفانه شاهد افزایش شدید موارد بیماری در برخی شهرستان‌ها به خصوص نهبندان بودیم و وضعیت نهبندان را از سفید به قرمز تغییر داد.
وی گفت: باید ببینیم روزهای آینده وضعیت چطور خواهد شد؛ اگر افزایش موارد به همین ترتیب پیش برود قطعا در ستاد استانی مدیریت کرونا باید تصمیماتی در این زمینه لحاظ شود و اگر مردم رعایت کنند و موارد بیماری محدود شود، طبیعتا محدودیت‌ها هم کمتر خواهد بود.
موارد مثبت جدید از چند روز گذشته در خراسان جنوبی افزایشی و در ۲ روز گذشته دورقمی شده که زنگ خطر را در این استان هم به صدا درآورده است.
پیش از این شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و درمیان در خراسان جنوبی به عنوان مناطق سفید (کم خطر) اعلام شده بود.
وی گفت: توصیه اکید وزارت بهداشت همچنان این است که مردم از تردد غیرضروری خودداری کنند. حتما در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند و فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنند. به جز این توصیه‌ها در هیچ جای دنیا توصیه دیگری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد. این توصیه اصلی وزارت بهداشت به طور عام در کل کشور و به طور خاص در استان‌هایی است که در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.