kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

اجرای طرح «آجر به آجر» برای تسهیل مشارکت مردم در امر مدرسه سازی

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال طرح آجر به آجر را شروع کرده‌ایم که هرکسی بتواند حتی با اهدای یک آجر در امر مدرسه سازی مشارکت کند.





به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم بزرگداشت سالروز درگذشت مرحوم حافظی بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه ساز که در اردوگاه باهنر برگزار شد گفت: مدرسه یک ساختمان نیست و مدرسه ساز تنها کسی نیست که ساختمانی می‌سازد، مدرسه ساز فرهنگ و آینده را می‌سازد.
حاجی میرزایی افزود: امیدوارم نهال امر خیر مدرسه سازی روز به روز استوارتر باشد. نیاز ما به فرهنگ مشارکت بیش از نیاز به ساخت مدرسه است.
وی ادامه داد: امسال طرح آجر به آجر را شروع کرده‌ایم که هرکسی بتواند حتی با اهدای یک آجر در امر مدرسه سازی مشارکت کند.
ساخت بیش از ۱۲۳ هزار کلاس درس
توسط خیران مدرسه ساز
همچنین رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کشور در این مراسم خاطر نشان کرد که تا کنون بیش از ۱۲۳ هزار کلاس درس از سوی خیران مدرسه‌ساز در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و افزون بر صدهزار میلیارد تومان در این راستا صرف شده است.
محمدباقر نوبخت ادامه داد: کمک دولت برای تکمیل پروژه‌های مدرسه‌ای خیرساز ۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ بود که سال ۹۴ به ۹۸ میلیارد تومان رسید. این رقم سال ۹۵ دوبرابر شد. سال ۹۶ به حدود ۲۱۸ میلیارد تومان و سال ۹۷ به ۴۱۱ میلیارد تومان و در سال ۹۸ به یک هزار میلیارد تومان رسید و امسال به دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است و این اثر وجودی فردی است که جامعه خیران را به همراه خود می‌کشاند.
وی افزود: مجموعه اعتبارات تملک دارایی سرمایه مدارس در سال ۹۳، ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امروز به سه هزار و ۱۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.