kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱

ورود معارف انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی به کتاب‌های درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری با اصحاب رسانه از ورود معارف انقلاب اسلامی در کتاب‌های درسی خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌ و پرورش، حسن ملکی در نشست خبری با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید معارف انقلاب اسلامی ایران در کتاب‌های درسی ورود پیدا خواهد کرد، گفت: هرچند که گروه‌های درسی درباره معارف انقلاب اسلامی ایران مطالبی داشتند اما به شکل برنامه‌ریزی‌ شده در کتاب‌های مختلف و برنامه‌های درسی گوناگون خواهد آمد.
ملکی افزود: معارف انقلاب اسلامی در ١٢ عنوان کتاب درسی در بخش فنی حرفه‌ای؛ مهارت پایه در رشته زراعت باغبانی، دامپروری، صنایع غذایی و ماشین‌های کشاورزی، عملیات آزمایشگاهی در صنایع شیمیایی دانش فنی پایه در الکترونیک و مخابرات دریایی، مکانیک موتورهای دریایی، تولید برنامه‌ریزی تلویزیونی و متالوژی و همچنین در ١۵ عنوان کتاب درسی در بخش نظری؛ آمادگی دفاعی، مطالعات اجتماعی، تاریخ معاصر و تاریخ ٣ علوم انسانی خواهد آمد به طوری که مطالب با ساختار محتوایی کتاب تناقض و تضادی نداشته باشد.
وی ادامه داد: مطالبی نیز درباره سردار شهید قاسم سلیمانی در کتاب‌ها خواهد آمد لذا تلاش شد تا با محتوای کتاب سنخیت داشته باشد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به‌ ضرورت طرح معارف انقلاب اسلامی ایران، گفت: کتاب‌های درسی رسالت تربیتی دارند که از سال‌های قبل به آن توجه شده است و با توجه به تأکید مسئولان بر آموزش این معارف به دانش‌آموزان، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصمیم گرفت در این‌باره در کتاب‌های درسی مطالب بیشتری بیاورد.