kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸

فرار به جلوی نتانیاهو با افزایش اعتراض‌ها به شهادت معلول فلسطینی

به دنبال تشدید اعتراضات علیه به شهادت رساندن یک جوان معلول فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست، نتانیاهو برای فرار از این رسوایی، این حادثه را «فاجعه» خواند!



هفته گذشته ماموران رژیم صهیونیستی با شلیک مستقیم 8 گلوله به یک جوان معلول فلسطینی وی را به شهادت رساندند. این مسئله اعتراضات زیادی را به راه‌انداخته و بعضا حتی در خود سرزمین‌های اشغالی، تجمعات اعتراضی برگزار شده است. این مسئله باعث شده تا بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال فرار باشد و سعی کند با تسلیت به خانواده این جوان فلسطینی به نوعی چهره خود را تطهیر کند!
در همین حال روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که «ده‌ها اسرائیلی در اعتراض به قتل ایاد الحلاق، جوان معلول فلسطینی توسط نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در مقابل خانه امیر اوحانا، وزیر امنیت داخلی اسرائیل تظاهرات کردند.» طبق گزارش این روزنامه، معترضان با سردادن شعارهایی قتل این جوان فلسطینی را محکوم کردند. به گزارش ایسنا، معترضان همچنین پارچه نوشته‌هایی را در دست داشتند که بر روی آنها عبارت «عدالت برای ایاد» و «خشونت پلیس همه را تهدید می‌کند» نوشته شده بود. یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش داده که «پلیس اسرائیل با ادعا و بهانه اینکه این تظاهرات غیرقانونی است اقدام به متفرق کردن معترضان کرد». در همین حال، بنیامین نتانیاهو، پس از گذشت یک هفته به قتل این معلول فلسطینی واکنش نشان داد. نتانیاهو بدون هیچگونه عذرخواهی در جلسه کابینه در این باره گفت، آنچه برای ایاد الحلاق اتفاق افتاد، یک "فاجعه" است. او یک مرد معلول ذهنی بود که در یکی از مناطق بسیار حساس و به ظن اشتباه «تروریست» شناخته شد! نتانیاهو در ادامه به خانواده ایاد الحلاق تسلیت گفت و مدعی شد، همه در غم و‌اندوه این خانواده سهیم هستیم و «من منتظر نتایج تحقیقات در این باره هستم». نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز به خانواده الحلاق تسلیت گفتند! نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی صبح شنبه هفته گذشته به ایاد الحلاق که در حال حرکت در منطقه باب الاسباط در قدس اشغالی بود تیراندازی کرده و او را به شهادت رساندند. پلیس رژیم صهیونیستی مدعی است، نیروهای نظامی این جوان فلسطینی را به بهانه حمل شیئی مشکوک که به نظر می‌رسید کلت است، تحت تعقیب قرار‌داده و از او خواستند بایستد، سپس به سمت او تیراندازی کردند و بعد از شهادتش چیزی نزد او پیدا نکردند. این معلول فلسطینی به ضرب 8 گلوله جنگی به شهادت رسید. خبر دیگر اینکه، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی صبح دیروز حداقل ۲۱ فلسطینی از جمله تعدادی از اعضای جنبش فتح را بازداشت کردند. به نوشته پایگاه فلسطین الیوم، مأموران رژیم صهیونیستی با حضور نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به محله‌های «الطور»، «الصوانه»، «العیسویه»، «سلوان»، صور باهر» و
«وادی الجوز» در شهر قدس یورش برده و حداقل ۲۱ تن از جمله «امجد ابوعصب» رئیس‌کمیته خانواده‌های اسرای بیت‌المقدس را بازداشت کردند. در میان بازداشت شدگان دو نوجوان ۱۶ ساله و یک نوجوان ۱۵ ساله نیز حضور دارند. مأموران صهیونیست در حالی که اهالی در خواب بودند، وارد خانه‌ها شده و اقدام به تفتیش خانه و بازداشت افراد کردند. این بازداشت‌ها در حالی است که رژیم اسرائیل قصد دارد اجرای طرح اشغال 30 درصد از کرانه باختری را از تاریخ یکم جولای (۱۱ تیر ماه) آغاز کند.