kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸

بنیاد برکت ۴ هزار طرح‌ اشتغال‌زایی در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌کند


 
  مجری طرح‌های‌ اشتغال‌زایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد برکت امسال در روستاهای شهرستان‌های دنا، گچساران، کهگیلویه، باشت بهمئی و چرام بیش از چهار هزار طرح‌ اشتغال‌زایی اجرا می‌کند.
سید علی سجادی در نشست کارگروه‌ اشتغال و سرمایه‌گذاری گچساران افزود:این طرح‌های‌ اشتغال‌زایی در زمینه‌های دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است.
وی بیان کرد: بنیاد برکتِ وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یکهزارو ۲۰۰ طرح‌ اشتغال‌زا را در سال گذشته در روستاها و مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کرد. سجادی اظهار داشت: برای اجرای این تعداد طرح‌ اشتغال‌زایی بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.
سجادی ادامه داد: این تعداد طرح‌های کارآفرینی در قالب مدل‌ اشتغال‌زایی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی‌ اشتغال‌زایی برکت) و در زمینه‌های پرورش دام سبک و سنگین، زنبورداری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌بافی ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه در مرحله اول اجرای این طرح در گچساران هفت روستای بالای ۳۳۰ خانوار انتخاب شده  گفت: این طرح‌های‌ اشتغال‌زایی در مراحل بعدی به‌ترتیب ۲۰ روستای بالای ۱۰۰ خانوار، روستاهای دارای دهیار و  روستاهای بدون دهیار نیز اجرا خواهد شد.
  وی ابراز کرد: سهم شهرستان گچساران در این تعداد طرح‌ اشتغال‌زایی ۳۰۰ تا ۵۰۰ طرح‌ اشتغال‌زایی است که برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است. وی بیان کرد: برای اجرای هر یک از این طرح‌های‌ اشتغال‌زایی ۷۰ تا ۵۰۰میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته می‌شود. صمیمی‌دوست ابراز کرد: این طرح‌ها در زمینه دامداری، صنایع دستی، کشاورزی و صنعتی است و تمامی دستگاه‌های دولتی برای اجرای این تعداد طرح همکاری لازم را با بنیاد برکت داشته باشند.