kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵

سالانه ۸۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می‌شود


 
استاندار البرز گفت: به طور متوسط سالانه ۸۰ هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می‌شودکه بر این اساس باید به جد در زمینه جلوگیری از ساخت‌وسازها غیرمجاز اقدام کرد.
عزیزاله شهبازی افزود: رشد شهرنشینی در استان البرز روند فزاینده دارد و حتی با افزایش جمعیت در روستاها مواجه هستیم.
وی گفت : تعداد درخواست کنندگان بیمه بیکاری در البرز در سال ۹۸ تا فروردین ماه ۹۹ به ۲۶ هزار نفر در استان البرز رسید که از این میزان ۱۴ هزار نفر اعلام کردند که بیکاری آنها ناشی از شیوع کرونا بوده است.
وی بیان داشت : از سوی دولت یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای کمک به ۱۴ رسته شغلی آسیب دیده از کرونا مصوب شده که با تشکیل کارگروهی در اسرع وقت نسبت به جذب آن اقدام می‌شود.
شهبازی ادامه داد: قطار شهری کرج با سرعت در حال پیشرفت است و فاز یک آن تا پایان سال طبق تعهد شهرداری کرج به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: کمربند شمالی کرج به اندازه‌ای دارای اهمیت است که اتمام آن اقدامی بزرگ است که در تاریخ کشور می‌درخشد.
استاندار البرز گفت: شهرداران متولیان شهرها هستند و در بسیاری از شهرهای دنیا امنیت و قضاوت نیز در دست شهرداران است.
استاندار البرز با ‌اشاره به همراهی واحدهای تولیدی برای تولید محصولات مقابله با شیوع کرونا، اضافه کرد: بافت‌های ناکارآمد شهری و سکونت یک میلیون نفر، استقرار زندان‌های بزرگ کشور و بسیاری موضوعات می‌توانستند در شیوع کرونا گرفتاری ایجاد کنند که همکاری‌های مردم، اصناف، پای کار آمدن شوراها و شهرداری‌ها و تمامی نیروی‌های نظامی، انتظامی، بسیج و سپاه پاسداران، دستگاه قضا، هلال احمر، مسئولان اجرایی و کادر بهداشت و درمان استان یکدل و ید واحد شدند و مانع بحرانی شدن وضعیت شدند.
استاندار البرز افزود: نعمت خودباوری در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه برای ما محقق شد و اکنون در واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان استان شاهد دستاوردهای شگرفی هستیم.