kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱

مبتلایان کرونا در آمریکا به مرز 2 میلیون نفر رسیدند /شمار تلفات از 110 هزار نفر گذشت

آمریکا که بالاترین میزان ابتلا به ویروس کرونا و مرگ ناشی از این بیماری را در کنار بدترین عملکرد مدیریتی در جهان دارد، تاکنون بیش از 1 میلیون و 965 هزار مبتلا و بیش از 111 هزار کشته داشته است.



سرویس خارجی-

این روزها آمریکا روزگار سختی را می‌گذارند. از شورش‌های مردمی علیه نژادپرستی تا میزان سرسام‌آورِ مبتلایان به کرونا و همچنین رکود سنگین اقتصادی ناشی از آن. در زمانی که این گزارش تنظیم می‌شود آمار رسمی مبتلایان در آمریکا 1 میلیون و 965 هزار و 912 تن و تعداد تلفات این بیماری نیز 111 هزار و 394 تن عنوان شده است که در هر دو رکورد دار است.
پیش‌بینی می‌شود نتایج شورش‌های این روزهای آمریکا (آن‌طور که اپیدمیولوژیست‌ها می‌گویند) نیز تا 3 هفته دیگر خود را در آمار مبتلایان به کرونا نشان دهد. با توجه به اینکه این روزها و در جریان شورش‌ها تمام دستورالعمل‌های بهداشتی غالباً نقض می‌شود به احتمال زیاد تا 3 هفته بعد افزایشی در آمار کرونا در این کشور مشاهده خواهد شد.
مرگ 600 کادر درمانی
 بر اساس یافته‌های پروژه‌ای با نام «از دست رفته در خط مقدم» که توسط روزنامه انگلیسی «گاردین» و اخبار سلامت کایزر انجام شده است، حدود ۶۰۰ نفر از کادر درمانی آمریکا هنگام درمان بیماران مبتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. این آمار، پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان و همچنین کارکنان دیگرِ این مراکز درمانی مانند نگهبانان و کارکنان را که در دوران همه‌گیری جان خود را برای مراقبت از دیگران به خطر‌انداختند، شامل می‌شود. این پروژه تاکنون نام بیش از ۱۰۰ نفر از این افراد را منتشر کرده است.
گفتنی است، نتایج سوء اقتصادی ناشی از این بیماری و قرنطینه برای آن و نارضایتی از آن کاملاً روشن نیست و به مروز زمان آشکار می‌شود، اما نمی‌توان نقش این نارضایتی‌های اقتصادی را در افراطی شدنِ اعتراضاتِ اخیر آمریکا که البته برای اعتراض به نژادپرستی بوده را نادیده گرفت. گرچه اعتراض به نژادپرستیِ در آمریکا مسبوق به سابقه است، اما این میزان اعتراض را می‌توان مرتبط با نارضایتی‌های اقتصادی ناشی از کرونا و ناتوانی سیستم پر مدعای آمریکا در حل آن دانست.