kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵

مادر شهید خرازی، نخستین مهمان رئیس ‌مجلس

«محمدباقر قالیباف» رئیس ‌مجلس شورای اسلامی از مادر شهید حسین خرازی از فرماندهان شاخص دوران دفاع مقدس به‌عنوان نخستین مهمان خود در این سمت میزبانی کرد.



محسن پیرهادی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در حساب توئیتر خود به نخستین دیدار دکتر محمدباقر قالیباف رئیس ‌مجلس یازدهم‌ اشاره کرد.
 به گفته این نماینده مردم؛ رئیس‌مجلس شورای اسلامی نخستین دیدار خود را با مادر شهید خرازی تنظیم کرده است. وی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «مادر شهید خرازی اولین مهمان قالیباف در مجلس یازدهم شد. مادر شهید که به تهران سفر کرده پیغام داده بود که می‌خواهد قالیباف را ببیند که به‌عنوان اولین مهمان رئیس‌ مجلس راهی بهارستان شد.»
تجلیل قالیباف از خانواده شهید خانه ملت
محمدباقر قالیباف همچنین دیروز (شنبه، 17 خرداد) در سالگرد حمله تروریستی داعش به مجلس در مراسم یادواره شهید جواد تیموری از شهدای حمله تروریستی به خانه ملت حضور پیدا کرد.
رئیس‌مجلس در این مراسم از پدر و مادر شهیدان رضا و جواد تیموری با اهدای قرآن و لوح تقدیر، تشکر و سپاسگزاری کرد. شهید جواد تیموری متولد سال 1370 و از نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که مسئولیت حفاظت از مجلس شورای اسلامی را به‌عهده داشت و اولین شهیدی بود که در جریان حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی در سال 1396، پس از ایستادگی در برابر تروریست‌ها به درجه شهادت نائل آمد.
واکنش رئیس‌مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد مذاکره ترامپ
محمدباقر قالیباف رئیس ‌مجلس شورای اسلامی همچنین روز گذشته در توئیتر خود با ذکر آیه‌ای از قرآن نسبت به درخواست ترامپ به مذاکره با آمریکا واکنش نشان داد و نوشت: ‏«فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ» مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به کافران پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجۀ اعمالتان (مقاومت) را بی‌کم‌وکاست به شما می‌دهد.
ترامپ با آزادی یکی از آمریکایی‌های محکوم در ایران از مسئولان کشورمان خواسته بود با او توافق کنند که با واکنش منفی همه مسئولان کشور همراه شد.