kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۰۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
یک مسئول خبر داد

ظرفیت تولید روزانه 500 هزار ماسک در بسیج اصناف تهران

رئیس ‌سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی گفت: تنها در تهران ظرفیت تولید روزانه 500 هزار ماسک سه لایه در واحدهای تحت پوشش بسیج اصناف وجود دارد.




غلامرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با‌اشاره به ظرفیت اصناف برای تولید ماسک مورد نیاز کشور تصریح کرد: در حال حاضر در تهران ظرفیت تولید روزانه 500 هزار ماسک سه لایه در واحدهای تحت پوشش بسیج اصناف وجود دارد.
رئیس‌سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با تاکید بر اینکه پس از شیوع ویروس کرونا اولویت اصلی سازمان بسیج اصناف تولید ماسک بود، افزود: بنابراین با تشکیل ستادی در بسیج اصناف کشور و با همکاری تولید‌کنندگان بخشی از کمبود ماسک مورد نیاز کشور تامین شد. ماسک‌های تولید شده در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی قرار گرفت ضمن اینکه بخشی از تولیدات به صورت رایگان در میان مردم توزیع شد.
حسن‌پور با تاکید بر اینکه واحدهای تحت نظارت سازمان برای تامین ماسک مورد نیاز بخش‌های مختلف آمادگی کامل دارند، گفت: واحدهای تولیدی تحت نظارت بسیج اصناف کشور بویژه در تهران با ظرفیت بالا مشغول تولید هستند. 
گفتنی است، طی سه ماه و نیم گذشته از شیوع کرونا، تولیدکنندگان صنفی و صنایع بزرگ بسیج شدند تا نیاز‌های کشور را با هر توان تولیدی که در اختیار دارند، برآورده سازند. کاری که رئیس‌سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور آن را به یک حرکت جهادی بزرگ تشبیه کرده و معتقد است این گروه ظرفیت‌های تولید را در تأمین مایحتاج کنونی کشور بسیج و خطوط تولید را به سنگر‌هایی در خط مقدم برای مبارزه با این ویروس تبدیل کرده‌اند.
تولیدکنندگان پوشاک، خیاطان، دارندگان کسب و کار‌های اینترنتی برای مقابله با این ویروس به صف شدند و تولیدکنندگان مواد شوینده بسیج شده و خطوط تولیدی سایر اقلام کم‌مصرف‌تر خود را به تولید ژل‌های ضدعفونی‌کننده و سایر مواد بهداشتی تغییر داده‌اند و تولیدکنندگان پوشاک، به جای اقلام شب عید و پس از آن، به فکر تولید لباس پزشکان و ماسک بوده و هستند.