معاقبه اخیار به خاطر خشم نکردن به اشرار(حکایت خوبان)
امام باقر(ع) میفرماید: خداوند به سوی شعیب نبی(ع) وحی کرد که من از قوم تو صد هزار نفر را عذاب میکنم. چهل هزار نفر از بدکاران و اشرار قوم تو و شصت هزار نفر از اخیار و نیکان قوم تو را عذاب میکنم. شعیب(ع) به خدا عرض میکند: پروردگارا! آنها از اشرار و مستحق عذاب بودند اما چرا نیکان را عذاب میکنی؟! خداوند به شعیب(ع) وحی فرمود: این اخیار و نیکان با معصیتکاران نرمش کردند و به خاطر خشم من، خشم نکردند. (1)
____________
1- وسائلالشیعه، ج16، ص 146