با رای دیوان عدالت اداری
سه چهارم خدمت سربازان در دوران جنگ خدمت داوطلبانه محسوب میشود
با رأی دیوان عدالت، بهرهمندی کارکنان دستگاههای اجرایی که خدمت وظیفه عمومی خود را در دوران جنگ و در جبهه سپری کردهاند، از امتیازات ایثارگری مربوط به خدمت داوطلبانه در جبهه مورد تایید قرار گرفت.
به گزارش دیوان عدالت اداری، با درخواست ستاد کل نیروهای مسلح و رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، سه چهارم خدمت وظیفه کارکنان دستگاههای اجرایی (اعم از بازنشسته و شاغل) که خدمت وظیفه عمومی خود را در جبهه سپری کردهاند، در زمره امتیازات ایثارگری مربوط به خدمت داوطلبانه در جبهه محسوب میشود.
بر این اساس، از این پس یک چهارم کل مدت خدمت سربازی کارکنان دستگاههای اجرایی که خدمت وظیفه عمومی آنها در زمان جنگ و در جبهه انجام شده است، بهعنوان خدمت موظفی و سه چهارم آن بهعنوان خدمت داوطلبانه محسوب میشود.