ماهانه 75 اتوبوس تهران فرسوده میشود
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه ماهانه 75 اتوبوس از چرخه حمل و نقل شهری خارج میشوند، تاکید کرد: باید سریعا برای فرسودگی اتوبوسها چارهای اندیشیده شود.
پیمان سنندجی در گفتوگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اتوبوسهای فرسوده، گفت: طبق مصوبه باید اتوبوس فرسوده بعد هشت سال از رده خارج شود و اتوبوسهای جدید وارد ناوگان شوند اما در حال حاضر این روند وجود ندارد.
وی افزود: دو راه برای نوسازی ناوگان وجود دارد. یکی اینکه دولت نسبت به خریداری اتوبوس اقدام کند و با یارانه اتوبوس را تحویل اتوبوسرانی دهد و آنها هم براساس نرخ مصوب مشغول به کار شوند. راه دوم این است که شهرداری خود اتوبوس بخرد که درحال حاضر عمدتا شیوه دوم اتفاق میافتد.
سنندجی با اعلام اینکه شهرداری، سال گذشته هزار دستگاه اتوبوس دو کابین خریداری کرده است، گفت: خرید 450 دستگاه دیگر در دستور کار است که در حال حاضر 200 دستگاه مرحله نهایی خرید را سپری میکنند و 250 دستگاه دیگر تا پایان سال وارد اتوبوسرانی میشوند.
وی با بیان اینکه درحال حاضر فقط اتوبوسهای خرید شهرداری تهران وارد ناوگان اتوبوسرانی میشود، گفت: 2هزار دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد که باید برای جایگزینی آنها چارهاندیشی شود.
سنندجی درباره واردات اتوبوسهای سه کابین نیز تصریح کرد: اگر معابر شهر تهران این امکان را بدهد و ظرفیت لازم را داشته باشد، برای خطوط بیآرتی میتوانیم اتوبوسهای سه کابین را به کار بگیریم. اما اتوبوسهای دو کابین هم کارایی دارد و هم مردم راضی هستند.
گفتنی است، در حال حاضر یک دستگاه اتوبوس سه کابین هیبریدی در ناوگان اتوبوسرانی موجود است.
وی افزود: دو راه برای نوسازی ناوگان وجود دارد. یکی اینکه دولت نسبت به خریداری اتوبوس اقدام کند و با یارانه اتوبوس را تحویل اتوبوسرانی دهد و آنها هم براساس نرخ مصوب مشغول به کار شوند. راه دوم این است که شهرداری خود اتوبوس بخرد که درحال حاضر عمدتا شیوه دوم اتفاق میافتد.
سنندجی با اعلام اینکه شهرداری، سال گذشته هزار دستگاه اتوبوس دو کابین خریداری کرده است، گفت: خرید 450 دستگاه دیگر در دستور کار است که در حال حاضر 200 دستگاه مرحله نهایی خرید را سپری میکنند و 250 دستگاه دیگر تا پایان سال وارد اتوبوسرانی میشوند.
وی با بیان اینکه درحال حاضر فقط اتوبوسهای خرید شهرداری تهران وارد ناوگان اتوبوسرانی میشود، گفت: 2هزار دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد که باید برای جایگزینی آنها چارهاندیشی شود.
سنندجی درباره واردات اتوبوسهای سه کابین نیز تصریح کرد: اگر معابر شهر تهران این امکان را بدهد و ظرفیت لازم را داشته باشد، برای خطوط بیآرتی میتوانیم اتوبوسهای سه کابین را به کار بگیریم. اما اتوبوسهای دو کابین هم کارایی دارد و هم مردم راضی هستند.
گفتنی است، در حال حاضر یک دستگاه اتوبوس سه کابین هیبریدی در ناوگان اتوبوسرانی موجود است.