وزیر کار و رفاه:
سازمان تامین اجتماعی باید اعتماد شرکای خود را جلب کند
وزیر کار و رفاه گفت: تامین اجتماعی باید اعتماد شرکای خود که همان کارگران و کارفرمایان هستند را جلب کند.
علی ربیعی در همایش بزرگداشت روز تامین اجتماعی با بیان این مطلب، افزود: تامین اجتماعی نهادی برای افزایش سرمایه جامعه است و مهمترین هدف این سازمان جلب اعتماد اجتماع است و این سازمان باید تلاش کند تا اعتماد شرکای اجتماعی خود را جلب کند.
وی گفت: از دیدگاه من یکی از استراتژیهای سازمان تامین اجتماعی باید این باشد که شیوههایی را به کار گیرد تا بتواند اعتماد کارگران و کارفرمایان را جلب کند و باید به این نکته توجه کند که صاحبان این سازمان تا چه حد به تامین اجتماعی اعتماد دارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی در حالی به تیم جدید مدیریت واگذار شد که علما، بزرگان نظام، تشکلها، جامعه کارگری، و کارفرمایی اعتماد خود را به این سازمان از دست داده بودند و خوشبختانه توانستیم یک بار دیگر اعتماد اقشار مختلف را نسبت به این سازمان جلب کنیم.
وی اظهار داشت: نهادهایی مانند تامین اجتماعی شاخص میزان عقلانیت و دوراندیشی جامعه هستند و در صورتی که این سازمان پایدار باشد، جامعه نیز متعادل خواهد بود و در صورتی که تامین اجتماعی ایران با مشکل مواجه شود، جامعه نیز در شرایط نامناسبی قرار میگیرد.
ربیعی تصریح کرد: در سازمان بهزیستی که زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، لایحه حمایتی دنبال میشود و دولت باید در این بحث مشارکت کند و البته به صورت هدفمند در این زمینه فعالیت کنیم.
وی گفت: پرداخت پول به مردم حمایت اجباری است و ما میخواهیم به صورت هدفمند در این زمینه عمل کنیم و برای لایحه حمایتی برنامه داریم و میخواهیم افراد آسیبدیدهای که به طور ناخواسته دچار مشکلات شدهاند را توانمند کنیم. بنابراین گزارش سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماتی نیز در این همایش، بازتوزیع ثروت را از جمله نتایج مستتر در خدمات تامین اجتماعی دانست و گفت: افرادی که بهره بیشتری از منابع عمومی دارند به نسبت بیشتری در راه رفاه اجتماعی سرمایهگذاری میکنند، ولی خروجی آن به صورت مساوی توزیع میشود.
وی ایجاد همبستگی اجتماعی و ملی را از دیگر نتایج بیمههای اجتماعی برشمرد و افزود: سرمایهگذاری سهجانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در سازمان باعث تشریک مساعی و اشتراک هر چه بیشتر این سه بخش میشود.
نوربخش با تاکید بر تاثیرگذاری سازمانهای بیمهگر بر اقتصاد ملی گفت: این گونه سازمانها باید برای ایفای تعهدات به نسل آینده سرمایهگذاری کنند و در صورت وجود جهتگیری صحیح میتواند به اقتصاد ملی نیز کمک کند.
وی با بیان اینکه تجربه جهانی نیز نشان میدهد که بهترین واسطه عبور از اقتصاد دولتی، صندوقهای بیمهای هستند، اظهار داشت: همانگونه که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز مشاهده میشود، بهترین مسیر برای خصوصیسازی سازمانهای بیمهای هستند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بهترین مکانیزم را برای ایجاد امنیت اجتماعی بیمههای اجتماعی دانست که با مشارکت مردم و دولت اجرایی میشود.
وی با یادآوری این که بیش از 56 درصد مستمریبگیران و 30 درصد بیمهشدگان تامین اجتماعی حقوق حداقلی دارند، ادامه داد: در چنین سازمانی که این مشکلات را دارد، نیازمند مدیریت جهادی است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این که در سازمان تامین اجتماعی به دلیل تابعیت از قواعد مربوط به اعداد بزرگ، مشکل کمتری وجود دارد، گفت: اگر این سازمان ابعاد کوچکتری داشت با فاجعه ملی روبه رو میشدیم.
وی پشتوانه اصلی سازمان تامین اجتماعی را اعتماد 39 میلیون نفر مردم کشور دانست و گفت: اعتماد مجلس و دولت و جامعه به سازمان آسیبدیده بود و تلاش ما نیز در جهت احیاء این اعتماد است که علاوه بر پرداخت بدهیها و افزایش خدمات این موضوع مهمترین دستاورد سازمان است.
وی گفت: از دیدگاه من یکی از استراتژیهای سازمان تامین اجتماعی باید این باشد که شیوههایی را به کار گیرد تا بتواند اعتماد کارگران و کارفرمایان را جلب کند و باید به این نکته توجه کند که صاحبان این سازمان تا چه حد به تامین اجتماعی اعتماد دارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی در حالی به تیم جدید مدیریت واگذار شد که علما، بزرگان نظام، تشکلها، جامعه کارگری، و کارفرمایی اعتماد خود را به این سازمان از دست داده بودند و خوشبختانه توانستیم یک بار دیگر اعتماد اقشار مختلف را نسبت به این سازمان جلب کنیم.
وی اظهار داشت: نهادهایی مانند تامین اجتماعی شاخص میزان عقلانیت و دوراندیشی جامعه هستند و در صورتی که این سازمان پایدار باشد، جامعه نیز متعادل خواهد بود و در صورتی که تامین اجتماعی ایران با مشکل مواجه شود، جامعه نیز در شرایط نامناسبی قرار میگیرد.
ربیعی تصریح کرد: در سازمان بهزیستی که زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، لایحه حمایتی دنبال میشود و دولت باید در این بحث مشارکت کند و البته به صورت هدفمند در این زمینه فعالیت کنیم.
وی گفت: پرداخت پول به مردم حمایت اجباری است و ما میخواهیم به صورت هدفمند در این زمینه عمل کنیم و برای لایحه حمایتی برنامه داریم و میخواهیم افراد آسیبدیدهای که به طور ناخواسته دچار مشکلات شدهاند را توانمند کنیم. بنابراین گزارش سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماتی نیز در این همایش، بازتوزیع ثروت را از جمله نتایج مستتر در خدمات تامین اجتماعی دانست و گفت: افرادی که بهره بیشتری از منابع عمومی دارند به نسبت بیشتری در راه رفاه اجتماعی سرمایهگذاری میکنند، ولی خروجی آن به صورت مساوی توزیع میشود.
وی ایجاد همبستگی اجتماعی و ملی را از دیگر نتایج بیمههای اجتماعی برشمرد و افزود: سرمایهگذاری سهجانبه کارگران، کارفرمایان و دولت در سازمان باعث تشریک مساعی و اشتراک هر چه بیشتر این سه بخش میشود.
نوربخش با تاکید بر تاثیرگذاری سازمانهای بیمهگر بر اقتصاد ملی گفت: این گونه سازمانها باید برای ایفای تعهدات به نسل آینده سرمایهگذاری کنند و در صورت وجود جهتگیری صحیح میتواند به اقتصاد ملی نیز کمک کند.
وی با بیان اینکه تجربه جهانی نیز نشان میدهد که بهترین واسطه عبور از اقتصاد دولتی، صندوقهای بیمهای هستند، اظهار داشت: همانگونه که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز مشاهده میشود، بهترین مسیر برای خصوصیسازی سازمانهای بیمهای هستند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بهترین مکانیزم را برای ایجاد امنیت اجتماعی بیمههای اجتماعی دانست که با مشارکت مردم و دولت اجرایی میشود.
وی با یادآوری این که بیش از 56 درصد مستمریبگیران و 30 درصد بیمهشدگان تامین اجتماعی حقوق حداقلی دارند، ادامه داد: در چنین سازمانی که این مشکلات را دارد، نیازمند مدیریت جهادی است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این که در سازمان تامین اجتماعی به دلیل تابعیت از قواعد مربوط به اعداد بزرگ، مشکل کمتری وجود دارد، گفت: اگر این سازمان ابعاد کوچکتری داشت با فاجعه ملی روبه رو میشدیم.
وی پشتوانه اصلی سازمان تامین اجتماعی را اعتماد 39 میلیون نفر مردم کشور دانست و گفت: اعتماد مجلس و دولت و جامعه به سازمان آسیبدیده بود و تلاش ما نیز در جهت احیاء این اعتماد است که علاوه بر پرداخت بدهیها و افزایش خدمات این موضوع مهمترین دستاورد سازمان است.