kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن ملی

وزیر راه ‌و شهرسازی از آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن ملی خبر داد.





به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی در مراسم افتتاح ویدئو کنفرانس واحد‌های مسکن مهر در شهر جدید پرند اظهار کرد: ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید است و سایر آن در بافت‌های فرسوده قرار دارند. باتوجه به ثبت‌نام مردم که در این مرحله از مسکن ملی صورت گرفته است واجدین شرایط ۱۱۳ هزار نفر تعیین شده‌اند.
او گفت: کرونا شرایط را برای تشکیل پرونده با مشکل مواجه کرده که امکان ثبت‌نام به صورت غیر حضوری فراهم آوردیم و تشکیل پرونده سبب منعقد شدن قرار داد‌ها شده است. در پرونده ها‌ی طرح اقدام ملی که متعهد به ساخت ۴۰۰ هزار واحد است ساخت بیش از ۳۰ هزار از این طرح آغاز شده است.
اسلامی ادامه داد: همچنین طرحی برای بازنشستگان است که در مسیر انجام قرار گرفته است. امیدواریم در آینده شاهد شکل گیری محله‌های جدید با معماری زیبا در این مناطق از شهر باشیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع مهم دیگر، توسعه مسکن است، ما امسال می‌خواهیم فراخوانی اعلام کنیم که مردم و سازمان‌های خصوصی اگر زمینی دارند ما امکان بهره‌برداری از آن را خواهیم داشت.
او ادامه داد از کسانی که پرونده نا تمام دارند دعوت می‌شود به فعالیت ما نگاه مثبت داشته باشند و از این طریق امکانی برای کسب و کار فراهم شود. ما همچنین پروژه‌های مسکن سازی را برای کادر درمانی آغاز خواهیم کرد.
همچنین حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر در شهر پرند با بیان اینکه سیاست مجموعه شهرهای جدید افزایش خدمات و زیرساخت‌ها است گفت: زیرساخت‌های اجتماعی در مجموعه شهرهای جدید همواره در اولویت ما بوده است.
او با بیان اینکه امسال مطابق برنامه‌ای که برای افتتاح تدوین شده حدود ۶ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه خدمات روبنایی و زیرساختی در شهرهای جدید بوده است ادامه داد: با هماهنگی که با وزارت راه و شهرسازی انجام شده امیدواریم هر ماه بتوانیم پروژه‌هایی را در قیاس پروژه‌های خدماتی و زیرساخت‌های شهر جدید پرند افتتاح کنیم.
طاهرخانی اظهارکرد: این ۶ هزار میلیارد تومانی که امسال به بهره‌برداری می‌رسد شامل ۵۰ مدرسه در شهرهای جدید ۷ مجموعه درمانی در مجموعه فرهنگی ۱۲ مجموعه مذهبی سی مجموعه ورزشی و ۲۵ مجموعه پارک و فضای سبز شهری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: همچنین ۲۶ پروژه راهسازی در درون شهرهای جدید به بهره‌برداری خواهد رسید