kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۰۸۲
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
در راستای حمایت از فناوری‌های سلامت و مقابله با کرونا انجام شد

کمک 2 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به دانشگاه شهید بهشتی

رئیس‌ ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که دیروز منعقد شد، مبلغی حدود دو میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی پرداخت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر صبح دیروز در برنامه امضای تفاهم‌نامه بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه فناوری‌های سلامت و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا که در ستاد تهران برگزار شد، اظهار داشت: کار‌های خوبی در زمینه درمان، تشخیص، دارو و تجهیزات صورت گرفته است و این تفاهم‌نامه یک جهت‌گیری بیشتری به ما دیکته می‌کند و باید از ظرفیت علمی و جوانان باهوش و نخبه استفاده بهینه را ببریم تا به نتایج قابل قبول و با سرعت دست یابیم.
مخبر افزود: اگر دارو و واکسن در دنیا ساخته شود به دلیل حجم تولید و ظرفیت آن، معلوم نیست که به ما برسد؛ پس لازم است در بحث واکسن و دارو یک حرکت جدی شود تا کشور را در برابر بیماری مصون کنیم. ما باید خودمان را برای زندگی با این وضعیت آماده کنیم.
وی ادامه داد: یکی از راهبرد‌های ما واسط شدن بین جوانان نخبه و مراکز علمی و پشتیبانی از آنهاست. البته در حوزه سلامت ما سال‌هاست که مشغول فعالیتیم و ما باید از پتانسیل علمی جوانان نخبه استفاده بیشتری کنیم.
رئیس ‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه تمام امکانات و تجهیزات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار می‌گیرد گفت: در حال حاضر در این تفاهم مبلغی حدود دو میلیارد تومان به دانشگاه شهید بهشتی پرداخت می‌شود.
مخبر یادآور شد: ما بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک را راه‌اندازی کرده‌ایم.
پیش‌بینی ساخت ۱۲۰ مدرسه
توسط بنیاد برکت در سال ۹۹
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت ۱۲۰ مدرسه توسط این بنیاد در سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمد مهجوری گفت: بنیاد برکت در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور، ساخت و تکمیل ۱۲۰ باب مدرسه را با ۷۰۰ کلاس درس در این مناطق برای سال جاری پیش‌بینی کرده است.
مهجوری خاطرنشان کرد: با ساخت این ۱۲۰ مدرسه در سال جاری، تعداد مدارس ساخته و تکمیل‌شده بنیاد برکت در مناطق محروم کشور به یک هزار و 230 مدرسه با ۶ هزار و 800 کلاس درس می‌رسد.
وی با ‌اشاره به تخصیص ۹ هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدارس برکت، افزود: بنیاد برکت در مجموع به ساخت و تکمیل یک هزار و 770 مدرسه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور متعهد است که با بهره‌برداری کامل از این تعداد مدرسه، ۲۰۵ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مدارس برکت می‌شوند.
به گفته مهجوری، مدارس بنیاد برکت تاکنون بالغ بر دو هزار و 600 روستا در ۳۱ استان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند.