kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۰۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا:

ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی یک هفته تمدید شد

سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا گفت: ثبت‌نام وام یک میلیونی کرونا یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین میرزایی درباره پرداخت وام یک میلیون تومانی اظهار کرد: تا ساعت 24 امروز ۳۱ فروردین هرکس ثبت‌نام را با موفقیت انجام دهد تا پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه مبلغ یک میلیون تومان به‌حساب آنها واریز می‌شود. ضمن اینکه ثبت‌نام وام یک میلیونی کرونا یک هفته دیگر تمدید شد. باز هم تأکید می‌کنم که حتما سرپرست خانوار باید سیم کارت تهیه کند و هنوز تصمیمی ‌برای ارسال پیامک به اعضای خانواده‌ای که سرپرست خانوار آن سیم‌کارت ندارد، گرفته نشده است.
وی در پاسخ به این سؤال که یارانه بگیر هستیم، اما برای سرپرست خانوار شماره‌ای ارسال نشده است، گفت: اگر پیامکی ارسال نشده شماره ملی خود را  به ۶۳۶۹  ارسال کنید. ضمن اینکه تازه عروس و دامادها نیز با مراجعه به پلیس‌+۱۰ مدارک ازدواج خود را ارائه دهند و یارانه خود را جدا کنند تا بتوانند وام را دریافت کنند.سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا افزود: تنها راه احراز هویت ارسال کد ملی سرپرست خانوار به ۶۳۶۹ است پس می‌توانید سیم‌کارت را از اپراتور‌ها سفارش و در درب منزل تحویل بگیرید. فردی که مجرد است و به‌عنوان یک خانواده تک‌نفره محسوب می‌شود هم وام یک میلیونی کرونا به او تخصیص داده می‌شود. میرزایی با بیان اینکه۳۱ میلیون پیامک دریافت شده است، گفت: نمی‌شود گفت پیامک‌ها ارسال نمی‌شود، اما وزارت ارتباطات در حال پیگیری برای رفع مشکل خطوط هنگام ارسال پیامک است. به‌دلیل شلوغی خط، پاسخ پیامک‌ها با تاخیر ارسال می‌شود، بنابراین باید مردم صبر کنند و همین که پیامک کدملی آنها به سرشماره 6369 ارسال شد، کافی است و ضمن نبود نگرانی، از ارسال مجدد شماره ملی خود، خودداری کنند.
چرا همه باید سیم‌کارت داشته باشند؟
وی در پاسخ به این سؤال که چرا مردم را مجبور به خرید سیم‌کارت می‌کنید، ادامه داد: در بسیاری از کشور‌ها همه مردم موظف هستند یک شماره تلفن همراه و یک آدرس کدپستی رسمی ‌در نظام حاکمیت کشور خود ثبت داشته باشند، اما در کشور ما این امکان وجود نداشته و همین موضوع منجر شده که نتوانیم با مردم تعامل داشته باشیم.
سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا اضافه کرد: حتماً یک سیم کارت باید به نام سرپرست خانوار باشد و زمانی که کد ملی را سرپرست خانوار ارسال می‌کند به این معنی است که احراز هویت کرده و این به‌عنوان ضمانت برای پرداخت اقساط وام است.
چه زمانی وام واریز می‌شود؟
میرزایی ادامه داد: کسانی که تا هفتم اردیبهشت ماه پیامک را ارسال می‌کنند، پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت وام به‌حساب آنها واریز می‌شود و از تیرماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از کل یارانه خانوار جهت قسط این وام به‌صورت ماهانه کسر می‌شود. وی تأکید کرد: وام به‌صورت قرض‌الحسنه است و بانک تنها کارمزد را بابت انجام عملیات دریافت می‌کند و سودی بابت وام دریافت نمی‌شود. جزئیات پرداخت وام دو میلیونی هم در روز‌های آینده اعلام می‌شود که مشمولان چه کسانی هستند، اما احتمال دارد مبلغ وام برای زنان سرپرست خانوار افزایش یابد. همچنین به گزارش فارس، سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا تأکید کرد:‌ هر سایت یا لینکی که ادعا کند از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه است یا بصورت تلفنی با خانوارها بخواهد تماس بگیرد، قطعا کلاهبرداری است و وزارت رفاه جز از طریق ارسال یک پیامک با سرشماره
V.Refah به سرپرست خانوارهای یارانه‌بگیر و نیز جز با دریافت شماره ملی سرپرست خانوار با سیم‌کارت به نام وی هیچ مسیر دیگری برای ثبت تقاضا در نظر نگرفته است.
میرزایی گفت: برای ارسال پیامک حتی هزینه‌ای از سرپرست خانوار گرفته نمی‌شود و ارسال پیامک هم رایگان است و اگر کسانی به انحاء مختلف بخواهند با خانوارهای یارانه‌بگیر تماس بگیرند، قطعا قصد کلاهبرداری دارند.
وی با رد ادعای برخی کانال‌های تلگرامی‌ در مورد ارتقای وام‌های قرض‌الحسنه کرونایی برای یارانه‌‌بگیران گفت: به همه سرپرستان خانوارهای یارانه‌بگیر وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی پرداخت می‌شود. البته چهار میلیون نفر خانوار شناسایی شده‌اند که جزئیات آن بعداً اعلام می‌شود و برای این خانوارهای شناسایی شده یک نفره یک میلیون تومان، خانوارهای دو و سه نفره یک و نیم میلیون تومان و خانوارهای چهار نفره و بیشتر دو میلیون تومان وام قرض‌الحسنه یارانه‌ای پرداخت می‌شود. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مشاهدات میدانی و تصاویر ارسالی از شهرهای مختلف بیانگر ازدحام جمعیت مقابل دفاتر پیشخوان دولت برای خرید سیم‌کارت و ثبت‌نام وام یک میلیونی یارانه‌بگیران است که به‌نظر می‌رسد این مشکل به‌راحتی از طریق پست قابل‌حل است.