kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
همزمان با روز ارتش در سراسر کشور برگزار شد

رژه سراسری یگان‌های ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت»

رئیس‌ جمهور، روز جمعه (۲۹ فروردین) در مراسم «رژه خدمت» ارتش در پیامی که وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم قرائت کرد، گفت: ارتش ایران نه نماد جنگ‌سالاری که مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است.




مراسم «رژه خدمت» ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» روز گذشته با حضور وزیر دفاع و فرماندهان عالیرتبه لشگری در تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام روحانی در پیامی به مناسبت 29 فروردین؛ روز ارتش جمهوری اسلامی که توسط امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم «رژه خدمت» یگان‌های منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران قرائت شد، اظهار داشت: امروز سربازان و امیران ارتش و سرداران و سپاهیان در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، با همدلی حماسه می‌سازند.
روحانی: ارتش، پاسدار جان ایران است
رئیس‌جمهور در این پیام تاکید کرد: ارتش چه در جنگ، چه در صلح، چه در جنگ سخت، چه در جنگ نرم، چه در جبهه، چه در خیابان، چه در پادگان و چه در بیمارستان، پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه ایرانیان است. شما در دفاع مقدس در برابر دشمن از ایران دفاع کردید و چپ و راست و فقیر و غنی و روستایی، شهری و پیر و جوان را از هم جدا نساختید، شما ارتش ایران بودید و همواره ارتش ایران می‌مانید.
روحانی افزود: روزی دشمن پیش چشم شما عیان بود و مقابله با دشمن آسان‌تر بود. اکنون دشمن پنهان است و در صف مقدم این جبهه پزشکان و پرستاران ایران در حال جنگند و شما پشتیبان آنان هستید. روزی شما در جبهه بودید و شهروندان پشت جبهه، اکنون کادر بهداشت و درمان در جبهه است و شما پشتیبان آنان در پشت جبهه هستید. مطمئنیم جبهه‌ای که پشتش به ملت و ارتش و نیروهای مسلح باشد حتماً پیروز است.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: جهان این جنگ را فراموش نخواهد کرد انسانی‌ترین جنگ تاریخ که در آن همه انسان‌ها و همه ارتش‌ها برای انسان‌ها می‌جنگند. این رژه تاریخی از صد رژه مناسبتی برتر و زیباتر است، همه ما صدای پوتین‌ها، نوای سرودها، صدای تکبیرها و جلوه نظم و انضباط اجتماعی را به خاطر خواهیم سپرد. از ارتش نظم و انضباط اجتماعی در فاصله گذاری اجتماعی را می‌آموزیم. از ارتش جان فدا کردن برای میهن و انسان را می‌آموزیم، از ارتش جنگیدن برای صلح را می‌آموزیم از ارتش ایمان به خداوند و خدمت به خلق را می‌آموزیم.
«رژه خدمت» ارتش برگزار شد
مراسم «رژه خدمت ارتش» به مناسبت روز ارتش (۲۹ فروردین) در مرکز آموزش و پشتیبانی نیروی زمینی در تهران برگزار شد و در این مراسم بخش‌هایی از آخرین تجهیزات و سامانه‌های رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های کارکنان ارتش برای امدادرسانی به مردم در مبارزه با ویروس کرونا در معرض نمایش قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم پس از قرائت پیام رئیس‌جمهوری به مناسبت روز ارتش توسط وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش به بیان سخنانی درباره خدمات ارتش و رابطه ارتش و مردم پرداخت.
در ادامه این مراسم نیز بخش‌هایی از آخرین تجهیزات و سامانه‌های رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های کارکنان ارتش برای امدادرسانی به مردم در مبارزه با ویروس کرونا در معرض نمایش قرار گرفت.
در این مراسم انواع آمبولانس، ون، ۲۰ دستگاه خودرو رفع آلودگی ارس، ۵ دستگاه خودرو رفع آلودگی درخش، خودرو مه‌پاش و انواع تجهیزات و یگان‌های رفع آلودگی متعلق به نیروی زمینی ارتش به نمایش درآمدند.
همچنین در این رژه نیروی پدافند هوایی ارتش تجهیزاتی از جمله آزمایشگاه و رادیولوژی سیار، درمانگاه متحرک، انواع آمبولانس و خودروهای آتش‌نشانی، خودرو رفع آلودگی و شم ر درخش ۷، خودروشم ر Dsm به نمایش گذاشت.
در رژه یگان‌های نیروی هوایی ارتش نیز داروخانه سیار، سامانه قائم ۹۹، آتگو آب و کف پاش، سامانه جبار ۹، درفش ۷، دندانپزشکی سیار و انواع تجهیزات و یگان‌های رفع آلودگی و در رژه یگان‌های نیروی دریایی ارتش انواع آمبولانس و خودروهای آتش‌نشانی و کامیون‌های رفع آلودگی، خودروهای واکنش سریع، سامانه‌های پزشکی سیار به نمایش درآمدند.
همچنین نیروهای چهارگانه ارتش، با آماده‌سازی ده‌ها هزار بسته‌های معیشتی و بهداشتی در راستای همدلی و کمک‌های مؤمنانه این بسته‌ها را در میان مردم در نقاط مختلف کشور توزیع می‌کنند.
این رژه همزمان با تهران در ۲۴ مرکز استان برگزار و یگان‌های حاضر در این رژه، بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد‌عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم ‌یاری به مناطق کم‌برخوردار و دورافتاده اعزام شدند.