در جلسه هیئت دولت تصویب شد
نحوه واگذاری طرحهای تملک داراییهای سرمایهای به بخش خصوصی
هیئت دولت به ریاست حجتالاسلام حسن روحانی رئیسجمهور تشکیل جلسه داد.
تصویب آییننامه اجرایی بند «س» تبصره «3» قانون بودجه سال 1393 کل کشور از جمله مصوبات جلسه هیئت وزیران بود.
مطابق این آییننامه مقرر شده است دستگاههای اجرایی و دارندگان ردیف در قانون بودجه سال 1393 کل کشور، طرحهای تملک داراییهای سرمایهای خود را در حوزههای فرهنگی، آموزشی، درمانی، ورزشی و خدماتی و سایر موارد مشابه که کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشتهاند، به بخشهای خصوصی یا تعاونی به صورت فروش یا اجاره بلندمدت (حداقل 10 سال) واگذار کنند.
این واگذاریها باید از طریق مزایده عمومی و با حفظ کاربری موجود برای تکمیل و بهرهبرداری باشد.
همچنین دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا پایان مردادماه سال جاری از طریق جراید کثیرالانتشار و پایگاههای اطلاعرسانی، مشخصات طرحهای قابل واگذاری خود را اطلاعرسانی و برای واگذاری و اجاره عرضه کنند.
به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب هیئت وزیران رسید.