وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد
رفع دغدغه تعطیلیهای ناخواسته و تحقق عدالت آموزشی با راهاندازی شبکه «شاد»
وزیر آموزش و پرورش گفت: شبکه شاد یکی از افتخارات ملی و نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجیمیرزایی در نشست با مدیران کل حوزه ستادی که با موضوع شبکه آموزشی دانشآموز (شاد) برگزار شد، اظهار داشت: تعطیلی مدارس باعث شد تا بستری را در فضای مجازی برای آموزش دانشآموزان ایجاد کنیم تا شرایط مدرسه و کلاس درس را در فضای مجازی ادامه دهیم.
حاجیمیرزایی با ارائه آمارهایی از شبکه آموزشی دانشآموزی در شرایط فعلی گفت: تاکنون ۲۵۰هزار کلاس در شبکه شاد تشکیل شده و بیش از دو میلیون و۹۰۰ هزار کاربر در این شبکه آموزشی ثبتنام کردند بهطوری که بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی در این شبکه ثبتنام کردهاند. وی بابیان اینکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات، راهاندازی این شبکه نقطه عطفی در تاریخ آموزش و پرورش است، افزود: با وجود شبکه شاد، دیگر نگران تعطیلات ناخواسته در طول سال تحصیلی نیستیم زیرا فرایند آموزش در این شبکه ادامه مییابد، همچنین امکان تحقق عدالت آموزشی از این طریق ممکن میشود.