فرمانده سپاه عاشورا: پرستاران در خط مقدم جبهه سلامتی هستند
فرمانده سپاه عاشورا گفت: پرستاران، پزشکان و کادر درمانی بیمارستانها در خط مقدم جبهه سلامتی قرار دارند.
به گزارش ایرنا، سردار عابدین خرم افزود: خدماتی که کادر درمانی و پرستاران به مردم ارایه میدهند کمتر از نبرد در جبهههای جنگ سخت نبوده و این عرصه در حقیقت میدان نبرد با دشمن سلامتی مردم است.
وی اظهار داشت: سپاهیان و بسیجیان آذربایجان شرقی به عنوان سرباز ملت اعلام آمادگی میکنند تا هر گونه کمک و خدمتی که نیاز و لازم باشد برای آحاد مردم انجام داده و امیدواریم بر این مشکل حوزه سلامت نیز پیروز شویم.
خرم با ابراز خرسندی از مدیریت و کنترل بحران در بیمارستان امام رضا تبریز، ادامه داد: با توجه به گستردگی و سرعت تسری ویروس کرونا در بین افراد جامعه و نیز ابتلای افراد بیشتر، تیم مدیریت این مرکز عملکرد بسیار خوبی داشته و در این مدت با اتخاذ تمهیدات لازم توانستهاند از نظر تجهیز و تهیه لوازم مصرفی عالی عمل کنند.
وی اضافه کرد: سپاه عاشورا همواره خود را از مردم و در کنار مردم میداند و برای هرگونه همکاری در زمینه تامین سلامت مردم اعلام آمادگی
میکند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی به ۲۲۴ نفر، گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۴ بیمار کرونایی فوت کرده تا آمار فوتیهای کرونا در استان به ۲۱ نفر برسد.
محمدحسین صومی اظهار کرد: دو نفر از چهار مبتلایی که امروز فوت شدند، حین بستری شدن در حالت موت بودند و این موضوع نشان میدهد که تعدادی از افراد زمانی که بیماری شدیدتر شد به بیمارستان مراجعه میکنند.
وی با بیان اینکه در شبانهروز گذشته جواب آزمایش کرونای ۴۹ نفر نیز در آذربایجان شرقی مثبت شده است، افزود: تاکنون از ۱۵۱ نفر با علایم مشکوک کرونا، جواب آزمایش ۴۹ نفر مثبت بود.