جلسه مشترک دبیرکل جمعیت هلالاحمر ایران با سفیر و کارشناسان صلیبسرخ چین
در دیدار دبیرکل جمعیت هلالاحمر با سفیر چین در ایران و کارشناسان ارشد صلیبسرخ چین بر افزایش همکاریهای دو کشور برای میارزه با کرونا ویروس تاکید شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی جمعیت هلالاحمر، محمودرضا پیروی دیروز در دیدار با چانگ هو آ، سفیر چین در ایران مذاکرات لازم را برای بهرهگیری از تجربیات و آموزشهای کارشناسان چینی در پیشگیری و مواجهه با ویروس کرونا انجام داد.
سفیر چین هم بر این مهم تاکید کرد که همه با هم پیروز این مبارزه خواهیم بود و بعد از آن روابط دو کشور ایران و چین مستحکمتر و وارد مرحله جدید و بهتری خواهد شد، شعار «قوی باش چین، قوی باش ایران» نیز تاکیدی بر این موضوع است.
دبیرکل جمعیت هلالاحمر در این دیدار با تشکر از کمکهای صلیبسرخ چین برای ارسال محمولههای امدادی کیتهای تشخیصی ویروس کرونا، افزود: هلالاحمر ایران با توجه به وظایف انساندوستانه و اصول هفتگانه خود و از همه مهمتر با توجه به فرهنگ نوعدوستی ایرانیان؛ در هنگام مواجهه چین با ویروس کرونا وظیفه خود دانست تا در کنار دولت و مردم چین باشد.
وی از آمادگی هلالاحمر ایران برای همکاری و بهرهمندی از تجربیات کارشناسان صلیبسرخ چین، گفت: تمایل داریم تا از تجربیات بسیار ارزشمند پزشکان چینی در مواجهه با کرونا ویروس بهره ببریم. هلالاحمر ایران در زمینه آموزشهای مرتبط با ویروس کرونا و رعایت بهداشت فردی با توجه به وظیفه ذاتی خود در زمینه آموزش همگانی تا کنون گامهای موثری برداشته و از ارائه آموزشهای تخصصی متخصصان چینی به کارشناسان خود به منظور کنترل این بیماری استقبال میکند.
گفتنی است، در این دیدار کمکهای ارسالی صلیبسرخ چین به هلالاحمر ایران به صورت رسمی تحویل و مذاکرات لازم برای همکاری تیم چهار نفره از پزشکان مجرب چینی در شناسایی و کنترل کرونا ویروس در ایران انجام شد.