kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
جهان

زیان ۴۴۴ میلیارد دلاری کرونا به ثروتمندان

ثروت ۵۰۰ ثروتمند برتر دنیا مشترکا ۴۴۴ میلیارد دلار با انتشار ویروس کرونا و مختل شدن بازار جهانی سهام از ‌ترس این ویروس کاهش یافته است.




به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، هفته گذشته هفته‌ای گران برای اکثر سرمایه‌گذاران حتی میلیاردرها بود چون ثروت 500 ثروتمند برتر دنیا مشترکا 444 میلیارد دلار با انتشار ویروس کرونا و مختل شدن بازار جهانی سهام از‌ترس این ویروس کاهش یافت. میانگین سهام صنعتی داو جونز بیش از 12 درصد پایین آمد که بیشترین کاهش پنج روزه از زمان بحران مالی 2008 بود. همچنین بیش از 6‌ تریلیون دلار از ارزش بازار سهام دنیا کم شده است.
شاخص میلیاردی‌های بلومبرگ نشان می‌دهد این شرایط باعث شده تا 78 درصد آنچه را که این افراد از آغاز سال جمع کرده بودند، طی هفته گذشته بر باد رود.
سه ثروتمند بزرگ دنیا یعنی جف بزوز، بیل گیتس و برنارد آرنالت، رئیس شرکت LVMH تولید‌کننده کالاهای لوکس، بیشترین خسارت را دیده‌اند و ثروت آنها روی هم رفته 30 میلیارد دلار کاهش یافته است.
الون ماسک، بیست و پنجمین فرد ثروتمند دنیا، 9 میلیارد دلار از دست داد و چهارمین نفر در لیست بزرگ‌ترین خسارت‌دیدگان بود چون سهام شرکت تسلای او پس از یک افزایش شدید در اوایل سال جاری، سقوط کرده است. وی هنوز هم 8/8 میلیارد دلار در 2020 سود کرده و ارزش خالص ثروت او 36/3 میلیارد دلار است.