kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

چرا معلمان نباید از افزایش ۵۰ درصد فوق‌العاده شغل کارمندان دولت بهره‌مند شوند؟!

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قرار است برای کل کارکنانش ۵۰ درصد به فوق‌العاده شغل اضافه کند، حال سؤال این است؛ چرا معلمان نباید این ۵۰ درصد را دریافت کنند؟!

به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار داشت: یکی از اعتراضات شدید ما این بود که نظام رتبه‌بندی اجرا شد اما بیش از 10 تا 12 اشکال عمده دارد و آن را رتبه‌بندی اصلی نمی‌دانیم.
حاجی‌بابایی افزود: حالا که می‌خواهید به معلمان کمک کنید تشکر، اما 10 تا 12 اشکال وجود دارد، از سوی دیگر وقتی در حال پیگیری رتبه‌بندی بودیم، دولت کار مثبتی برای کل کارکنانش انجام داد و قرار شد 50 درصد به فوق‌العاده شغل آنها اضافه شود، حال سؤال این است؛ پس برای معلمان چه؟ چرا معلمان نباید این 50 درصد را دریافت کنند؟!
وی با بیان اینکه دولت بررسی کرد و گفت که رتبه‌بندی را اجرا کرده و به‌جای رتبه‌بندی، 50 درصد را بدهد، ادامه داد: آنچه برای ما توضیح دادند این است که براساس 50 درصد فوق‌العاده شغل فرهنگیان در بخش اداری و آموزشی به‌ میزان حقوق آنها افزایش یابد که هیچ‌کدامشان کمتر از نظام رتبه‌بندی را نداشته باشند و وقتی حکم‌ها را زدند و مشخص شد که افزایش‌ها بیش از رتبه‌بندی بود و نارضایتی وجود نداشت باید دوباره رتبه‌بندی را به‌شکل دیگری مطالبه کنیم تا اجرایی شود البته اگر هر دو را می‌پرداختند، بهتر بود.
وزیر اسبق آموزش و پرورش با ابراز اینکه کار متفاوتی برای معلمان انجام نشده است، گفت: اشکالات زیادی به رتبه‌بندی وارد بود مثلاً می‌خواستند از معلمان امتحان بگیرند و این نارضایتی‌هایی را رقم زده بود اما اگر قرار باشد 50 درصد را به همه بدهند و به فرهنگیان هم بدهند تازه روز از نو روزی از نو و باید دنبال این باشیم که رتبه‌بندی چه می‌شود؟