kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۳۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲

تسهیلات جدید پلیس راهور برای بهبود ترافیک کلان‌شهرها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصمیمات جدیدی را درباره تابلوهای «پارک ممنوع» و «حمل با جرثقیل» اعلام کرد.
سردار دکتر اسکندر مومنی دیروز در حاشیه بازدیدش از مقر فرماندهی پلیس راهور تهران با اشاره به افزایش بی‌رویه تابلوهاaی پارک ممنوع، حمل با جرثقیل و پارک مطلقا ممنوع در برخی کلانشهرها گفت: تدابیری اندیشیده شده تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد این تابلوها کاهش یابد و تابلوهای باقی‌مانده نیز مجهز به محدوده زمانی شوند.
به گزارش ایسنا مومنی تاکید کرد: اعمال محدودیت‌ها در تهران و دیگر کلانشهرها باید به حداقل برسد و به‌گونه‌ای نباشد که مردم هر روز با یک سری محدودیت‌ها مواجه باشند.
وی تاکید کرد: در تابلوهای بازدارنده و محدود‌کننده باaزنگری خواهد شد و اجازه نخواهیم داد که در خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها این‌گونه تابلوها نصب شود.
رئیس پلیس راهور تصریح کرد: در مکان‌هایی که نصب این تابلوها ضروری است حتما باید دارای محدوده زمانی باشند و نیازی نیست که در تمام ساعات شبانه‌روز این تابلوها مصداق داشته باشند. وی گفت: در کشوری که اسلامی است از اعمال قانون بر خودروهایی که از نیم ساعت قبل از اذان تا نیم ساعت بعد از نماز در مقابل مساجد پارک کرده باشند باید صرف‌نظر شود.
نیم ساعت اول توقف رایگان است
سردار اسکندر مومنی با انتقاد از عملکرد برخی از پارکبان‌ها گفت: بر اساس قانون، نیم ساعت اول، توقف رایگان است و پارکبان‌ها حق ندارند از کسانی که کمتر از نیم ساعت توقف داشته‌اند پول دریافت کنند.
وی تاکید کرد: در مکان‌هایی نیز که زمینه برای کنترل هوشمند و مکانیزه فراهم است پلیس می‌تواند پس از این مدت نسبت  به اعمال قانون اقدام کند، اما در مکان‌هایی که این مسئله هوشمند نشده است، پلیس کلا اعمال قانون نمی‌کند تا دستگاه‌ها شرایط لازم را فراهم کنند، چرا که پلیس نباید ابزاری برای درآمد دیگران شود.
طرح زوج و فرد
بی‌تاثیر است
رئیس پلیس راهور تهران اجرای طرح زوج و فرد را غیر عملی و بدون تاثیر دانست و گفت: در این رابطه حلقه سومی از کنترل در شرایط آلایندگی و وارونگی هوا وجود دارد که در تلاش برای اجرایی کردن آن برآییم.وی گفت: در حلقه اول و دوم طرح ترافیک و زوج و فرد مد نظر است اما در حلقه سوم نیز که می‌توان آن را در شرایط اضطرار اجرایی کرد می‌توانیم به صورت کنترل هوشمندانه و با تکیه بر بانک اطلاعاتی قوی پلاک ملی خودروها را کنترل کنیم و بگوییم فلان خودرو که دارای آلایندگی زیاد است، حرکت نکند.
مومنی تصریح کرد: ایجاد این حلقه قطعا اثربخشی بیشتری خواهد داشت.