وزیر امور خارجه: برای بهبود روابط تهران - ریاض به عربستان سعودی سفر میکنم
وزیر امور خارجه ایران گفت: برای بهبود روابط تهران و ریاض در فرصت مناسب به عربستان سعودی سفر خواهم کرد.
وزیر امور خارجه ایران گفت: برای بهبود روابط تهران و ریاض در فرصت مناسب به عربستان سعودی سفر خواهم کرد.
به گزارش خبرگزاریها «محمدجواد ظریف» چهارشنبه شب در حاشیه آیین ترحیم مادرش در انگورستان ملک اصفهان در گفتوگو با خبرنگاران افزود: بهبود روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیجفارس از اولویتهای وزارت امور خارجه است.
وی تاکید کرد: روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیجفارس روز بهروز بهتر خواهد شد و سعی میکنیم این روابط در سطح عالی ارتقا یابد.
وزیر امور خارجه همچنین پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت مادرش در مسجد اعظم قم گفت: امروز کشور ایران به عنوان الگوی منحصر به فرد در میان قدرتهای جهان شناخته شده است.
ظریف در این مراسم که با حضور جمعی از علما و مسئولان در مسجد اعظم قم برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان این که امروز ایران در سطح جهان، حرفی برای گفتن دارد افزود: ما هیچگاه در دنیا با کسی سر جنگ نداریم و در این میان از کسی الگوبرداری نخواهیم کرد زیرا توحید و قدرت لایزال الهی چنین جرات و جسارتی را به ما داده است تا بر اعتقادات خود راسخ باشیم.
ظریف خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه توحیدی ایران، هیچ تفکری توان مقابله با این بینش الهی را ندارد و توانستهایم جایگاهی خاص با چنین دیدگاهی را در جهان به دست بیاوریم.
وی با ابراز خرسندی از سفر خود به قم و دیدار با مراجع عظام و حوزویان و روحانیون اظهار کرد: ظرفیتهای مهمی میان حوزه و وزارت امور خارجه در همکاری و تعامل وجود دارد به خصوص میتوان با بهرهگیری از توان اندیشمندان، حوزویان و فضلای علوم دینی همکاریهای مشترک را عملیاتی کنیم.
ظریف درباره عملیاتی کردن همکاری میان حوزه و وزارت امور خارجه عنوان کرد: در این عرصه در حال بررسی و ارزیابی سازوکارهای موجود هستیم تا بتوانیم تفکر شیعی و تفکر جمهوری اسلامی ایران را نهادینه کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در دیدار با مسئولان حوزههای علمیه و به ویژه جامعهالمصطفی در جهت برنامهریزی در جهت ارزیابی این سازوکارها به عنوان اصلیترین مبانی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش شد.
مراسم بزرگداشت مرحومه عفت کاشانی مادر وزیر امور خارجه با حضور جمعی از علما و مراجع در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حضرات آیات جوادی آملی، علوی گرگانی، ابراهیم امینی، حسینی بوشهری مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور، نمایندگان بیوت مراجع، حجج اسلام غری و غرویان، اعضای جامعه مدرسین، استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاریها «محمدجواد ظریف» چهارشنبه شب در حاشیه آیین ترحیم مادرش در انگورستان ملک اصفهان در گفتوگو با خبرنگاران افزود: بهبود روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیجفارس از اولویتهای وزارت امور خارجه است.
وی تاکید کرد: روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیجفارس روز بهروز بهتر خواهد شد و سعی میکنیم این روابط در سطح عالی ارتقا یابد.
وزیر امور خارجه همچنین پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت مادرش در مسجد اعظم قم گفت: امروز کشور ایران به عنوان الگوی منحصر به فرد در میان قدرتهای جهان شناخته شده است.
ظریف در این مراسم که با حضور جمعی از علما و مسئولان در مسجد اعظم قم برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان این که امروز ایران در سطح جهان، حرفی برای گفتن دارد افزود: ما هیچگاه در دنیا با کسی سر جنگ نداریم و در این میان از کسی الگوبرداری نخواهیم کرد زیرا توحید و قدرت لایزال الهی چنین جرات و جسارتی را به ما داده است تا بر اعتقادات خود راسخ باشیم.
ظریف خاطرنشان کرد: با توجه به دیدگاه توحیدی ایران، هیچ تفکری توان مقابله با این بینش الهی را ندارد و توانستهایم جایگاهی خاص با چنین دیدگاهی را در جهان به دست بیاوریم.
وی با ابراز خرسندی از سفر خود به قم و دیدار با مراجع عظام و حوزویان و روحانیون اظهار کرد: ظرفیتهای مهمی میان حوزه و وزارت امور خارجه در همکاری و تعامل وجود دارد به خصوص میتوان با بهرهگیری از توان اندیشمندان، حوزویان و فضلای علوم دینی همکاریهای مشترک را عملیاتی کنیم.
ظریف درباره عملیاتی کردن همکاری میان حوزه و وزارت امور خارجه عنوان کرد: در این عرصه در حال بررسی و ارزیابی سازوکارهای موجود هستیم تا بتوانیم تفکر شیعی و تفکر جمهوری اسلامی ایران را نهادینه کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در دیدار با مسئولان حوزههای علمیه و به ویژه جامعهالمصطفی در جهت برنامهریزی در جهت ارزیابی این سازوکارها به عنوان اصلیترین مبانی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش شد.
مراسم بزرگداشت مرحومه عفت کاشانی مادر وزیر امور خارجه با حضور جمعی از علما و مراجع در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حضرات آیات جوادی آملی، علوی گرگانی، ابراهیم امینی، حسینی بوشهری مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور، نمایندگان بیوت مراجع، حجج اسلام غری و غرویان، اعضای جامعه مدرسین، استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.