kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲
در شهرهای مختلف برگزار شد

تشییع پیکر شهدای سانحه هوایی

پیکرهای شهدای سانحه هوایی با حضور مردم شهیدپرور در شهرهای مختلف تشییع و خاکسپاری شدند.

اهواز: مراسم تشییع پیکر سه شهید از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در شهرستان اهواز برگزار شد.
در این مراسم که قشرهای مختلف مردم حضور داشتند پیکر پاک شهیدان شاهرخ اقبالی پدر خانواده، مریم آقامیری همسر و شهزاد اقبالی فرزند این خانواده تشییع و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شدند.
در این مراسم قشرهای مختلف مردم با عزاداری و سوگواری پیکر پاک این شهیدان والامقام را تشییع کردند و حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بر پیکر این شهدای والامقام نماز اقامه کرد.
این شهدای گرانقدر که از یک خانواده بودند در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
درچه: گزارش خبرنگار کیهان از درچه نیز حاکی‌ است مراسم تشییع و خاکسپاری شهید مهدی اسحاقیان که در سانحه سقوط هواپیمای تهران- کی‌یف به شهادت رسید، در شهر درچه برگزار شد.
در این مراسم که هزاران نفر از مردم درچه حضور داشتند، پیکر شهید مهدی اسحاقیان از میدان امام خمینی(ره) این شهر، بر روی دستان مردم تشییع و در گلزار شهدای امامزادگان حمیده و رشیده خاتون به خاک سپرده شد.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی موسوی، امام جمعه درچه بر پیکر این شهید نماز اقامه کرد.
شهید بسیجی، مهدی اسحاقیان 25 ساله، فرزند آزاده سرافراز، عباسعلی اسحاقیان و دانشجوی مقطع دکتری رشته مکانیک در کانادا بود که در سانحه هوایی اخیر به دیار حق شتافت.
همدان: پیکر شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی با حضور گسترده مردم همدان و خانواده شهدا برگزار شد.
در این مراسم که از ساعت ۹ و 30 دقیقه دیروز آغاز شد، پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام فاضلیان بر پیکر شهدای این سانحه هوایی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان پیکر شهیده سیده‌ زهرا نقیبی، شهیده بهاره حاج اسفندیاری، شهیده آنیسا صادقی و شهید میرمحمدمهدی صادقی از مسجد جامع شهر همدان واقع در پیاده‌راه اکباتان تشییع شدند. پیکر شهید میلاد نهاوندی هم صبح دیروز در ملایر تشییع شد.
از استان همدان خانواده‌ای ۳ نفره شامل همسر و دخترشان به نام‌های بهاره حاج اسفندیاری، میرمحمدمهدی صادقی و آنیسا صادقی و خانواده‌ای ۲ نفره به نام‌های سیده زهرا نقیبی و محمد عباسپور و همچنین میترا احمدی و کسری ساعتی از همدان و میلاد نهاوندی از ملایر در هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی حضور داشتند.
قم: پیکر‌های 6 شهید سانحه هوایی، دیروز با حضور مردم شهیدپرور قم به سوی خانه ابدی تشییع شد.
پیکر‌های ۶ شهید عروج‌یافته در سانحه هوایی، دیروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) بر روی دستان مردم شهیدپرور قم تا حرم مطهر تشییع شد و پس از اقامه نماز به امامت آیت‌الله نوری همدانی، در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت آرام گرفتند.
محمدامین بیروتی، محمد صالحه، زهرا حسنی سعدی، سارا حمزه‌ای، امیرحسین و عسل اویسی ۶ مسافر قمی‌ بودند که در سانحه هوایی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین شهید شدند.
همچنین مراسم تشییع پیکر یکی از شهدای حادثه سقوط هواپیما دیروز در سبزوار برگزار شد.
در این مراسم پیکر شهید دکتر میلاد قاسمی ‌با حضور گسترده مردم و مسئولان و خانواده شهید از مسجد جامع سبزوار تا میدان کارگر تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
دکتر میلاد قاسمی ‌دانشجوی دکترای رشته NBA دانشگاه کانادا از نخبگان سبزوار در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی به شهادت رسید.
اصفهان: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر ساجده سراییان از شهدای حادثه سقوط هواپیمای تهران- کی‌یف در اصفهان برگزار شد.
در این مراسم که استاندار و جمعی از مسئولان و مردم اصفهان حضور داشتند، پیکر مرحومه سراییان از میدان بسیج به سمت گلستان شهدا تشییع و در جوار شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.
حجت‌الاسلام طباطبایی بر پیکر وی نماز میت اقامه کرد. روز پنج‌شنبه نیز پیکر هفت تن از شهدای حادثه سقوط هواپیمای تهران - کی‌یف تشییع و در گلستان شهدای اصفهان خاکسپاری شدند.
تفت: پیکر امیرحسین قربانی یکی از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراین با حضور مسئولان و قشر‌های مختلف مردم در تفت تشییع شد.
مراسم تشییع پیکر شهید امیرحسین قربانی ساعت ۹ صبح دیروز از میدان امام حسین تا حسینیه امام تفت برگزار شد.
در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، فرمانده سپاه الغدیر یزد و هزاران نفر از مردم ولایتمدار این شهرستان شرکت و بار دیگر با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.
مراسم تشییع پیکر شهید امیرحسین قربانی ساعت ۱۴ دیروز از میدان شهدا به سمت گلزار شهدای محمدی‌شهر بهاباد هم برگزار شد.
ساری: پیکر شهیده روجا آزادیان از جانباختگان سانحه هوایی با حضور مردم مومن و شهیدپرور ساری تشییع و خاکسپاری شد.
پیکر شهیده روجا آزادیان متولد ۱۳۵۶ ساری که در سانحه هواپیمای بوئینگ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین جان خود را از دست داده بود؛ دیروز در ساری تشییع و در آرامگاه
ملا مجدالدین این شهر به خاک سپرده شد.
در این مراسم، قشر‌های مختلف مردم شهیدپرور ساری، پیکر این مرحومه را تا آرامگاه شهر مشایعت کردند.
خانم آزادیان دارای مدرک تحصیلی مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران- واحد بهشهر بود و سابقه فعالیت در حوزه موسیقی و اجرا در تالار وحدت را داشت.
او که مدتی بود به همراه همسرش در اتاوا کانادا اقامت داشت، برای تعطیلات و دیدار خانواده به ایران بازگشته بود.
مهاباد: پیکر پنج تن از شهدای سانحه ناگوار سقوط هواپیمای اوکراین در باغ فردوس مهاباد تشییع و به خاک سپرده شدند.
روز چهارشنبه، پیکر هیوا مولانی، کوردیا مولانی، اوین ارسلانی، فاطمه (سروه) پساوند و عایشه (سنور) پورقادری از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در باغ فردوس مهاباد به خاک سپرده شدند.
زنجان: با حضور مردم مومن و شهیدپرور زنجان پیکر شهیده الناز نبیی تشییع شد.
الناز نبیی یکی از شهدای حادثه هوایی تهران-  اوکراین است. وی دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه آلبرتای کانادا بود.
اسلام‌آباد غرب: پیکر شهیده فریده غلامی از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی با حضور استاندار، دیگر مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در اسلام‌آباد غرب تشییع و به خاک سپرده شد.
پیکر شهیده فریده غلامی‌ پس از تشییع بر روی دستان مردم ولایتمدار اسلام‌آباد غرب از مقابل مسجد جامع این شهر در گلزار شهدای اسلام‌آباد غرب به خاک سپرده شد.
همچنین پیکر همسر و فرزند شهیده فریده غلامی، شهیدان رزگار (همسر) و ژیوان (فرزند) رحیمی ‌در زادگاهشان شهر سقز به خاک سپرده شد.
رزگار رحیمی ‌و همسر و فرزندش در سانحه هواپیمای اوکراینی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
خاکسپاری پیکر 3 تن
از شهدای سقوط هواپیما
در امامزاده صالح (ع) تجریش
پیکر سه تن از شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی پس از تشییع در تجریش در جوار امامزاده صالح (ع) به خاک سپرده شد.
به گزارش ایرنا، پیکر شهیدان محمدحسین و زینب اسدی لاری فرزندان محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت و شهید فاطمه محمودی از شهدای سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین صبح پنجشنبه با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولان داغدار تهران و شمیرانات از مسجد گیاهی تجریش تشییع و در محوطه آستان مقدس امامزاده صالح‌(ع) به خاک سپرده شد.
تشییع‌کنندگان که آمریکا را عامل اصلی بروز این اتفاق دردناک می‌دانستند علاوه‌بر شعارهای الله اکبر و لااله‌الاالله ، شعار مرگ بر آمریکا نیز سر دادند.
همچنین، مراسم تشییع پیکر مرحومه ساجده سرائیان و همسرش محمدجواد میانجی از شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی روز پنجشنبه در تهران برگزار شد.
پس از مراسم تشییع پیکر مرحومه ساجده سرائیان برای خاکسپاری در گلزار شهدای اصفهان به این شهر منتقل و پیکر مرحوم محمدجواد میانجی در امام‌زاده باغ فیض تهران به خاک سپرده شد.