سالانه ۵۰ هزار نفر به بازنشستگان آموزش و پرورش اضافه میشوند
رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: هر سال ۵۰ هزار نفر به جمعیت۸۵۰ هزار نفری بازنشستگان آموزش و پرورش اضافه میشوند و در چند سال اخیر تعداد بازنشستگان از شاغلان بیشتر شده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، احمد صافی در جمع اعضای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استانهای مختلف در اردوگاه شهید باهنر افزود: البته این افراد میتوانند سرمایه انسانی اجتماعی محسوب شوند؛ زیرا بازنشستگی یک فرصت است نه یک تهدید. میتوان از حضور این افراد بهخصوص در آموزش و پرورش استفاده کرد زیرا عمری را در راستای رشد کودکان و نوجوانان صرف کردهاند.صافی ادامه داد: از ۸۵۰ هزار بازنشسته حدود هزار نفر از مربیان و معاونان تربیتی در آموزش و پرورش بودند و اکنون در لباس پیشکسوتی آموزش و پرورش ایفای نقش میکنند. بازنشستگان اکنون در ۲۴ زمینه در ایران نقش ایفا میکنند.