اعلام موضع وزارت ورزش درباره لغو اردوهای ورزشی خارج از کشور
سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفهای وزارت ورزش و جوانان در مورد آخرین وضعیت و نگاه موجود نسبت به اعزام تیمهای ورزشی و ورزشکاران به منظور شرکت در اردوهای آمادهسازی خارجی توضیحاتی را ارائه داد.
مهدی علینژاد در پاسخ به اینکه آیا لغو اردوهای خارجی نیم فصل سه تیم فوتبال پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو به دلیل الزام سازمان بازرسی به منزله لغو اردوهای خارجی و تدارکاتی ورزشی در همه رشتهها است؟ اظهارکرد: در ابتدای امر باید بگویم سیاست وزارت ورزش و جوانان این است که در شرایط اقتصادی خاص موجود صرفا در مواردی که ضرورت وجود دارد اعزام صورت گیرد که این نگاه در ارتباط با مسابقات و یا برگزاری اردوهای خارجی است که در مورد این مسئله طی سال جاری سختگیریهای خاصی مدنظر قرار گرفته است. وی افزود: بنابراین ترجیح مدیران باشگاهها این بود که اردوهای خارجی خود را لغو کنند اما این مجوز از سوی وزارت ورزش و جوانان داده شده بود که اردوهای خود را خارج از ایران برگزار کنند، علاوهبر این نظر سازمان بازرسی هم این نبوده است که نامه جدیدی بزند و منع قطعی کند، چرا که در اطلاعیه منتشر شده از سوی این سازمان اشاره شده بود که این مسئله پیشنهاد و توصیه شده که اردوهای خارجی لغو شود و در نهایت جمعبندی به تشخیص مدیرعاملان صورت گرفت و قرار بر این شد که اردوها در داخل کشور برپا شود.
وی با بیان اینکه رویه کلی وزارت ورزش و جوانان و شورای برونمرزی این است که با سفرهایی که ضروری نیست مخالفت شود، عنوان کرد: شرایط اقتصادی کشور خاص است و باید از خروج ارز جلوگیری کنیم.