kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
رئیس پلیس گمرک:

سامانه‌های صادرات و واردات در اختیار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفته است

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی گفت: در حال حاضر با ابلاغیه دولت تمامی ‌سامانه‌های مرتبط با صادرات و واردات در اختیار پلیس گمرک امنیت اقتصادی قرار گرفته است.





به گزارش تسنیم، سرهنگ ‌هادی رفیعی‌کیا با‌ اشاره به اینکه پلیس همیشه به موضوع پیشگیری و مبارزه با قاچاق توجه داشت و دارد، اظهار داشت: نیروی انتظامی ‌همانند سایر دستگاه‌ها و نهادهای فعال در کشور پیگیر موضوع معیشت و اقتصاد بود و از این رو پلیس امنیت اقتصادی را تشکیل داده است.
رفیعی‌کیا افزود: با تشکیل پلیس امنیت اقتصادی تصمیم گرفته شد که نیروی انتظامی ‌در کنار نهادهای مرتبط با بنادر و گمرک به تسهیل فرآیند صادرات و واردات کشور کمک کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پلیس امنیت اقتصادی در استان‌های مختلف ایران راه‌اندازی شده است، گفت: پلیس امنیت اقتصادی از روزهای ابتدایی فعالیت خود تا به امروز توانسته تا توفیقات خوبی را کسب کند و عملکرد مطلوبی را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا داشته باشد و با دستگاه‌های مرتبط هم‌افزایی موثری را ایجاد کند.
رئیس پلیس گمرک ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی در مرحله اول فعالیت خود در گمرک‌های مختلف حضور فیزیکی پیدا می‌کند.
رفیعی‌کیا با‌ اشاره به اینکه هر سازمان مرتبط با صادرات و واردات توسط سامانه‌های مختلف آمار و عملکرد کشور در این حوزه را پایش می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر با ابلاغیه دولت تمامی سامانه‌های مرتبط با صادرات و واردات در اختیار پلیس گمرک امنیت اقتصادی قرار گرفته‌اند.