شورای شهر تهران با راهاندازی «تراموا» توسط بخش خصوصی موافق است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: مخالف راهاندازی تراموا در پایتخت نیستیم ولی باید بخش خصوصی به این حوزه ورود کند و با این شرط با راهاندازی تراموا موافق هستیم.
محمد علیخانی درباره افزوده شدن تراموا به حمل و نقل عمومی پایتخت به فارس گفت: حناچی شهردار تهران هفتههای پیش در جلسهای که با اعضای شورای شهر برگزار شد پیشنهاد راهاندازی تراموا را در پایتخت داد که پس از آن از کمیسیون عمران و حمل و نقل درخواست داده شد نظر خود را اعلام کنند.
علیخانی افزود: ما پس از بررسی این مسئله اعلام کردیم که مخالف احداث و راهاندازی تراموا در پایتخت نیستیم ولی باید بخش خصوصی به این حوزه ورود کند و با این شرط با راهاندازی تراموا موافق هستیم.
وی ادامه داد: منابع شهرداری محدود است و باید همین میزان اعتبار و منابع مالی را برای تکمیل خطوط فعلی مترو اختصاص دهد که این موضوع بسیار منطقی است.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: راهاندازی LRT و قطار شهری نیازمند جذب بخش خصوصی است که البته حناچی اعلام کرد که سرمایهگذارانی قرار است به این موضوع ورود کنند.
علیخانی با اشاره به اینکه ورود تراموا به پایتخت قطعی نیست، گفت: این تصمیم هنوز نهایی نشده و باید توجه داشت چون مترو تهران کامل نیست شهرداری نمیتواند به این موضوع وارد شود.
وی خاطرنشان کرد: باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا در شرایط کنونی سرمایهگذار خصوصی اعلام آمادگی میکند یا خیر که البته حناچی گفته است برخی برای این موضوع از بخش خصوصی آمادهاند.