کسب مدال طلای مسابقات نوآوری کرهجنوبی توسط دانشآموزان و دانشجویان ایرانی
تیم دانشآموزی و دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری و تکنولوژیهای برتر کره جنوبی به مدال طلا و جایزه ویژه تسلا دست یافتند.
به گزارش ایسنا، مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری کره جنوبی با حضور ۶۰ کشور برگزار شد و اختراع تیم ایرانی در این مسابقات موفق به کسب مدال طلا شد.
تیم ایران به سرپرستی امیرعباس محمدی کوشکی توانست در مجموع دومدال طلا و دو جایزه ویژه کسب کنند.
کوشکی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه در این رقابت دو تیم دانشجویی و دانشآموزی از ایران حضور داشتند، گفت: تیم اختراعات دانشآموزی ایران متشکل از دانشآموزان شهریار شریعتی و عادل احمدی فریمان توانستند مدال طلای این رقابت را کسب کنند.
وی افزود: طرح این دانشآموزان «سامانه هوشمند تشخیص افسردگی با هوش مصنوعی» و «تکنولوژی بلاکچین در امنیت دادههای نرمافزاری» بود که در رقابت با کشورهایی چون کره جنوبی، آلمان و آمریکا پرچم ایران را به احتزاز درآورند.
سرپرست تیم ایران با معرفی امیرعباس محمدی کوشکی، علی نوری، سجاد شریعت و میثمپور یوسفیان به عنوان تیم دانشجویی، خاطرنشان کرد: تیم دانشجویی نیز موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه تسلا شدند. طرح این تیم «سامانه جامع و هوشمند ارزیابی و پایش بیمار با کارت سلامت» بوده است. این طرح در راستای حذف دفترچههای بیمه در ایران به عنوان شرکتهای دیجیتال وزارت بهداشت است.
محمدی با بیان اینکه این سامانه کمک بسیاری به مردم و جامعه پزشکی میکند، یادآور شد: قابلیتهای این سامانه شامل پرداخت مالیات پزشکان، صرفه اقتصادی بسیار بالا در کاغذبازیهای بیمارستانها و مراکز درمانی و دولتی در پزشکی، جلوگیری از کشته شدن و جلوگیری از استفاده بیماران از داروهای تکراری و در دسترس بودن همیشه پرونده پزشکی بیماران و سرعت عمل بسیار بالا برای پزشکان و بیمارستانها میشود، ضمن آنکه امنیت اطلاعات و دادههای سلامت بیماران ایمن خواهد بود.