kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۸۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰

اختصاص 1300 میلیارد تومان در بودجه 99 برای اجرای قانون حمایت از معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پیشنهاد ۱۳۰۰ میلیاردی دولت برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده خبر داد.




محمد نفریه به ایسنا گفت: پیشنهاد دولت برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در لایحه بودجه سال آینده، ۱۳۰۰ میلیارد تومان است که این رقم در سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان بود.
نفریه با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان پیشنهاد شده است، افزود: این ماده در ردیف‌های بودجه‌ای وزارت بهداشت پیش‌بینی شده، اما از سوی سازمان بهزیستی پیگیری شده است.
وی با ‌اشاره به اینکه در ماده مذکور وزارت بهداشت مکلف شده است که کلیه معلولان را بیمه کند، ادامه داد: این کار انجام شده است، اما در بخش بعدی باید خدمات توان بخشی را به بیمه‌های پایه برای معلولان اضافه کند. به این ترتیب به جز فیزیوتراپی که الان جزو خدمات بیمه‌ای است، کاردرمانی، گفتاردرمانی، تقویت شنیداری و... نیز قرار است در بسته تعرفه بیمه‌ای تعریف شوند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با‌اشاره به اینکه پیش‌بینی سال گذشته سازمان بهزیستی برای اجرای این قانون ۱۲ هزار میلیارد تومان بود، گفت: سازمان بهزیستی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود. برای مثال برای اجرای ماده ۲۷ قانون که مربوط به معیشت معلولان است، حدود ۸ هزار میلیارد بودجه نیاز داریم تا حداقل حقوق را به معلولان شدید و خیلی شدید پرداخت کنیم.