kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۷۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
با کمک وزارت دفاع

۵۳ قطعه تحریمی خودرو داخلی‌سازی می‌شود

به گفته مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، تولید ۵۳ قطعه از قطعات خودرو با همکاری صنایع دفاع آغاز شده و حدود ۱۶ قطعه به مرحله نمونه‌سازی و تولید انبوه رسیده است.





به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از این گروه صنعتی اظهار کرد: تولید 53 قطعه از قطعات خودرو با همکاری صنایع دفاع آغاز شده و حدود 16 قطعه به مرحله نمونه سازی و تولید انبوه رسیده است.
سیدجواد سلیمانی با اعلام این مطلب افزود: بقیه قطعات نیز در دست نمونه سازی است که تا آخر سال همه این قطعات به تولید انبوه خواهد رسید.
وی تصریح کرد: با همتی که کارکنان صنایع دفاع دارند و با این اقدام، حداقل 300 میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.
این مدیر خودروسازی با بیان اینکه حدود 23 درصد از قطعات خودرو به خارج وابسته بود، گفت: با تلاش کارکنان صنایع دفاع نیمی از وابستگی در این زمینه داخلی سازی شده است و مابقی نیز با توجه به امکاناتی که در داخل کشور وجود دارد، از امکانات صنایع دفاع در تولید آنها استفاده خواهیم کرد.
سلیمانی همکاری با وزارت دفاع را بسیار عالی برشمرد و افزود: همکاری تنگاتنگی از 6 ماه پیش با صنایع دفاعی کشور آغاز شده است و این همکاری ادامه دارد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا گفت: وزارت دفاع در دوره تحریم‌ها و فشار حداکثری به تولیدات صنعت خودروسازی کمک خواهد کرد.
حاتمی افزود: هر جا که خودروسازان نیازمند کمک باشند به آنها کمک خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه برخی قطعات که تولید آن بامشارکت خارجی‌ها انجام می‌شد، هم اکنون به علت رفتن این شرکت‌ها از کشور، تولید‌کننده‌ای ندارد ادامه داد: از جمله این قطعات بخش‌های کامپیوتر خودرو است که وزارت دفاع به تولید آن کمک خواهد کرد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، خودکفایی در تولید قطعات خودرو را مهم دانست و تصریح کرد: در این زمینه مسئولیت خودروسازان نیز بسیار اهمیت دارد و ما به اجرای این مسئولیت آن طور که آنها مایل باشند کمک خواهیم کرد.
حاتمی با ‌اشاره به توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور گفت: انباشت دانش و زیرساخت‌های صنعتی که در صنایع دفاعی کشور وجود دارد با یک تغییرات کوچک می‌تواند به کمک خودروسازان و همه بخش‌های صنعتی کشور بیاید.
وی بیان کرد: ما به مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری قول داده ایم که هر جا که خودروسازان نیاز داشته باشند کمک کنیم و به همین منظور رابطه و همکاری صمیمانه و خوبی با خودروسازان و همچنین با بخش خصوصی برقرار کرده‌ایم.