سازمان هواپیمایی کشوری:
اروپاییها علیرغم توافق ژنو به هواپیماهای ایرانی سوخت نمیدهند
معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عدم تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاههای اروپا نقض آشکار کنوانسیون شیکاگو است.
محمد خداکرمی در گفتوگو با ایرنا، افزود: برخی از کشورهای اروپایی در فرودگاههای خود از سال 2010 تاکنون از تحویل سوخت به هواپیماهای ایرانی سر باز میزنند.
وی با بیان اینکه کشورهایی که در اروپا سوخت مورد نیاز هواپیماهای ایرانی را تامین نمیکنند، عضو کنوانسیون شیکاگو هستند، اظهار داشت: این کشورها بیش از سه سال است از مقررات بینالمللی حاکم بر صنعت حمل و نقل هوایی در جهان تخطی میکنند.
به گفته این مقام مسئول، با ادامه تحریمهای ناعادلانه غربیها علیه کشورمان، هنوز هم 9 فرودگاه اروپایی از جمله فرودگاههای کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس از تحویل سوخت مورد نیاز به هواپیماهای ایرانی خودداری میکنند و ما مجبور هستیم با طی مسافت طولانی غیرضروری، سوخت مورد نیاز هواپیماهای ایرانی را از دیگر فرودگاهها تهیه کنیم.
وی با بیان اینکه با وجود توافقات ژنو هنوز هم برخی از کشورهای اروپایی از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی امتناع میکنند، گفت: این مشکل همچنان پابرجاست و هیچ تغییری در این زمینه به وجود نیامده است.معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری نشست و برخاست غیرضرور در دیگر فرودگاههای اروپایی، افزایش استهلاک هواپیماها، زمان سفر و مسافران و مصرف سوخت هواپیما، خستگی مسافران و محدودیت در استفاده از نوع هواپیماها از مشکلات شرکتهای ایرانی در عدم تحویل سوخت در برخی از فرودگاههای کشورهای اروپایی است.وی افزود: خودداری برخی فرودگاههای اروپایی از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی مشکلات زیادی از جمله بالا رفتن زمان پرواز، استهلاک هواپیماها، افزایش مصرف سوخت، کاهش بهکارگیری هواپیماها در ناوگان، فرود و پرواز غیرضروری برای ایرلاینهای ایرانی به همراه داشته است.خداکرمی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت سوختگیری در 9 نقطه اروپایی از جمله آلمان، انگلیس و فرانسه وجود دارد، گفت: این در حالی است که کشورهای مجری تحریم علیه ایران از متعهدین کنوانسیون شیکاگو هستند و به اجرای دقیق اصل تساوی حقوق بهرهبرداری و ارائه خدمات مناسب به هواپیماهای مسافربری ملزم هستند.
معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: اصول حاکم بر مقررات بینالمللی هوانوردی به یکسانسازی مقررات حمل و نقل هوایی برای استفاده یکسان همه هواپیماهای کشورهای عضو پیمانهای بینالمللی از جمله آنها بهرهمندی از تسهیلات سوختگیری و هندلینگ تاکید کرد.خداکرمی اظهار داشت: در واقع عدم تامین سوخت مورد نیاز شرکتهای هوایی و وجود مشکلات یاد شده سبب شده با افزایش هزینه شرکتهای هوایی، هزینههای جانبی بیشتری به شرکتهای هوایی ایران تحمیل شود.
وی با بیان اینکه کشورهایی که در اروپا سوخت مورد نیاز هواپیماهای ایرانی را تامین نمیکنند، عضو کنوانسیون شیکاگو هستند، اظهار داشت: این کشورها بیش از سه سال است از مقررات بینالمللی حاکم بر صنعت حمل و نقل هوایی در جهان تخطی میکنند.
به گفته این مقام مسئول، با ادامه تحریمهای ناعادلانه غربیها علیه کشورمان، هنوز هم 9 فرودگاه اروپایی از جمله فرودگاههای کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس از تحویل سوخت مورد نیاز به هواپیماهای ایرانی خودداری میکنند و ما مجبور هستیم با طی مسافت طولانی غیرضروری، سوخت مورد نیاز هواپیماهای ایرانی را از دیگر فرودگاهها تهیه کنیم.
وی با بیان اینکه با وجود توافقات ژنو هنوز هم برخی از کشورهای اروپایی از تحویل سوخت به هواپیماهای مسافربری ایرانی امتناع میکنند، گفت: این مشکل همچنان پابرجاست و هیچ تغییری در این زمینه به وجود نیامده است.معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری نشست و برخاست غیرضرور در دیگر فرودگاههای اروپایی، افزایش استهلاک هواپیماها، زمان سفر و مسافران و مصرف سوخت هواپیما، خستگی مسافران و محدودیت در استفاده از نوع هواپیماها از مشکلات شرکتهای ایرانی در عدم تحویل سوخت در برخی از فرودگاههای کشورهای اروپایی است.وی افزود: خودداری برخی فرودگاههای اروپایی از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی مشکلات زیادی از جمله بالا رفتن زمان پرواز، استهلاک هواپیماها، افزایش مصرف سوخت، کاهش بهکارگیری هواپیماها در ناوگان، فرود و پرواز غیرضروری برای ایرلاینهای ایرانی به همراه داشته است.خداکرمی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت سوختگیری در 9 نقطه اروپایی از جمله آلمان، انگلیس و فرانسه وجود دارد، گفت: این در حالی است که کشورهای مجری تحریم علیه ایران از متعهدین کنوانسیون شیکاگو هستند و به اجرای دقیق اصل تساوی حقوق بهرهبرداری و ارائه خدمات مناسب به هواپیماهای مسافربری ملزم هستند.
معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: اصول حاکم بر مقررات بینالمللی هوانوردی به یکسانسازی مقررات حمل و نقل هوایی برای استفاده یکسان همه هواپیماهای کشورهای عضو پیمانهای بینالمللی از جمله آنها بهرهمندی از تسهیلات سوختگیری و هندلینگ تاکید کرد.خداکرمی اظهار داشت: در واقع عدم تامین سوخت مورد نیاز شرکتهای هوایی و وجود مشکلات یاد شده سبب شده با افزایش هزینه شرکتهای هوایی، هزینههای جانبی بیشتری به شرکتهای هوایی ایران تحمیل شود.