kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲

تصادفات فوتی در کشور 2/5 درصد کاهش یافت

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه در جاده‌ها و فرهنگ‌سازی، آمار تصادفات منجر به فوت در کشور امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 2/5 درصد کاهش داشته است.

علیرضا ساروی در سومین جلسه طرح کاهش و پیشگیری با محوریت تصادفات جاده‌ای کردستان اظهار داشت: کردستان نیز در این روند کاهش در رتبه ۱۸ کشور قرار گرفته و لازم است دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری‌ها در کاهش این آمار  تلاش کنند.
وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از دلایل تصادفات کشور به وضعیت جاده‌ها با ۳۰ درصد بر می‌گردد اما با توجه به اینکه میزان فوتی‌های جاده‌های کردستان بیشتر است احساس می‌شود این میزان در این استان بیش از نرم کشوری است.
وی افزود: در این استان ۶۷ نقطه پر حادثه شناسایی شده که ۲۶ نقطه آن حادثه خیز است در حالیکه اصلاح سه مورد آن از جمله کمربندی بهشت محمدی سنندج به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
ساروی تاکید کرد: از ۳۱ مورد فوتی تصادفات داخل شهری این استان، دو مورد در کمربندی چهار کیلومتری بهشت محمدی رخ داده از این جهت لازم است دستگاه‌های متولی از جمله راهداری، راه و شهرسازی و شهرداری مسئولیت اجتماعی خود را در این راستا بر اساس مصوبات شورای ترافیک انجام دهند.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه گفت: اصلاح تقاطع‌های این مسیر از جمله برنامه‌های کارشناسی کاهش تصادفات است که باید در ۲ ماه آینده از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.