kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

دروغ‌های ترامپ از 15 هزار بار عبور کرد 750 مورخ آمریکایی: استیضاحش کنید!

همزمان با اعلام «واشنگتن پست» مبنی بر اینکه دروغ‌های ترامپ از زمان حضور در کاخ سفید 15 هزار را رد کرده است، 750 مورخ آمریکایی با انتشار نامه‌ای خواستار استیضاح وی شدند. پیش از این نیز صدها روانشناس اعلام کرده بودند، ترامپ دچار مشکلات روانی است!


  سرویس خارجی-

ترامپ همچنان در دروغ گویی گوی سبقت را از همه سیاستمداران غرب و شرق ربوده است. سیستم راستی‌آزمایی رسانه‌های آمریکایی از جمله شبکه «سی ان ان» و روزنامه «واشنگتن‌پست»، اظهارات دروغین و گمراه‌کننده «دونالد ترامپ» طی سه سال گذشته را همواره رصد کرده‌اند و هر چند وقت یک بار آمارهای خود را به‌روز‌رسانی می‌کنند. واشنگتن پست در جدیدترین گزارش خود نوشته: دونالد ترامپ از زمان انتخاب به‌عنوان ریاست جمهوری آمریکا، بیش از ۱۵۰۰۰ دروغ یا ادعای گمراه‌کننده بیان کرده است. به نوشته این روزنامه میزان دروغ‌های رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۱۰ دسامبر (سه شنبه ۱۹ آذر) از سال گذشته هم فراتر رفته است.
این گزارش می‌افزاید: «در مجموع ۱۰۵۵ روزی که ترامپ در کاخ سفید حضور داشته، ۱۵۴۱۳ دروغ یا ادعای گمراه‌کننده بیان کرده است. در سال ۲۰۱۷، ترامپ حدود ۱۹۹۹ و در سال بعد از آن ۵۶۸۹ دروغ گفته بود. ترامپ در سال جاری این میزان را دو برابر کرده و در ۶۲ روز گذشته به‌طور متوسط روزی ۳۲ دروغ یا ادعای گمراه‌کننده داشته است».
 به گزارش فارس افزایش میزان دروغ‌های ترامپ به دلیل افزایش توجه به تماس تلفنی او در ماه جولای (تیر) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بود که ماه سپتامبر (مهر) علنی و باعث استیضاح  او در مجلس شد. حدود ۶۰۰ مورد از دروغ‌ها یا ادعاهای کذب رئیس‌جمهور آمریکا در دو ماه گذشته با موضوع تحقیقات از او مرتبط بوده است. ترامپ ۲۴۲ ادعای نادرست درباره اقتصاد آمریکا داشته و عنوان کرده که از زمان رئیس‌جمهور شدن وی،  آمریکا بهترین وضعیت اقتصادی در طول تاریخ خود را دارد. این ادعا، پرتکرارترین دروغ وی بوده است. شبکه خبری سی‌ان‌ان اخیرا گزارش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک هفته ۷۸ ادعای نادرست مطرح کرده که چند مورد از آنها مربوط به ایران بودند.
استیضاحش کنید
همزمان صدها تاریخدان آمریکایی نیز با امضای یک نامه مشترک، از استیضاح دونالد ترامپ از سوی مجلس نمایندگان این کشور حمایت و تاکید کردند، بی‌اعتنایی رئیس‌جمهور آمریکا به حاکمیت قانون حاکی از وجود یک «خطر روشن و حاضر علیه قانون اساسی» است. بر اساس گزارش پایگاه خبری «هیل» این اساتید و تاریخدان‌های آمریکایی در  نامه‌ای سرگشاده که از سوی یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکا موسوم به سازمان «محافظت از دموکراسی» منتشر شد، عنوان کردند: «قضاوت قطعی ما این است که اگر دونالد ترامپ با این سطح از تخلفات استیضاح نشود پس عملا استیضاح یک مفهوم بی‌معنی و پوچ است».
به گزارش ایسنا این نامه در حالی منتشر شده که مجلس نمایندگان آمریکا خود را آماده رای‌گیری بر سر تصویب لایحه قانونی استیضاح دونالد ترامپ، می‌کند. انتظار می‌رود این رای‌گیری امروز (چهارشنبه) و بر  سر تصویب دو بند برای استیضاح ترامپ شامل بند مربوط به اتهام سوءاستفاده از قدرت و بند مربوط به اتهام مانع ایجاد کردن بر سر راه فعالیت کنگره اتفاق بیافتد. این تاریخ دانهای آمریکایی در این نامه که تعداد امضاهای پای آن از عدد 750 فراتر رفته خاطر نشان کردند: «سوءاستفاده‌های فاحش و مکرر ترامپ از قدرت دقیقا همان کاری است که تدوین‌کنندگان قانون اساسی آمریکا به عنوان مبنای استیضاح و برکنار کردن یک رئیس‌جمهور در نظر گرفتند».