kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱
سخنگوی ستاد تنظیم بازار:

عدم درج قیمت روی کالا به منزله گرانفروشی است

سخنگوی ستاد تنظیم بازار گفت: درج نکردن قیمت به منزله تلاش برای گرانفروشی کالا و خدمات است.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی درباره بحث درج قیمت روی کالا و خدمات اظهار داشت: درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخنامه در محل یا عرضه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت برای همگان قابل رویت باشد، الزامی است.
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص تاثیر پویش «بی‌قیمت نخریم»، گفت: این پویش توسط برخی از سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها پیشنهاد شد و با توجه به برآورد حضور تاثیرگذار شهروندان و دستاوردهای مطلوب و ثمربخش آن، به تصویب شصت و نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور رسیده از این رو ضرورت دارد، مسئولان اصناف و اتحادیه‌ها نیز به این موضوع دقت کافی داشته باشند و برچسب قیمت کالا و خدمات را بر روی کالا نصب کرده یا در معرض دید مشتریان قرار دهند.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه درج نکردن قیمت به منزله تلاش برای گرانفروشی کالا و خدمات است، افزود: این اقدام علاوه‌بر جریمه عدم درج قیمت، مشمول جریمه گرانفروشی نیز خواهد شد.
به گفته کلامی برخورد با تخلف نصب نکردن برچسب قیمت بر روی کالا در گشت‌های مشترک نیز، دارای اولویت رسیدگی است
گفتنی است اخیرا حسین مدرس خیابانی؛ قائم‌مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های ناظر بر بازار جهت راه‌اندازی پویش «بدون نرخ نخرید»، اعلام کرد: هدف از عدم درج برچسب قیمت، گرانفروشی است و باید به شدت با آن برخورد شود.
در نامه مذکور آمده است: ضرورت دارد موارد زیر در راستای راه‌اندازی پویش مبارزه با عدم نصب برچسب نرخ بطور مقتضی در دستور همکاران محترم سازمان استان‌ قرار گیرد.
همکاری و هماهنگی با مسئولان اصناف و اتحادیه‌ها در نصب برچسب نرخ کالا و خدمات، برخورد با متخلفین عدم نصب برچسب نرخ با تاکید بر این نکته که هدف از عدم درج نرخ و نصب برچسب گرانفروشی کالا و خدمات است و علاوه‌بر جریمه عدم درج نرخ مشمول جریمه گرانفروشی نیز می‌گردد، همکاری و هماهنگی با رسانه‌ها درخصوص اهداف پویش و دستاوردهای آن، تسریع رسیدگی به تخلفات به‌خصوص عدم نصب برچسب و اطلاع‌رسانی نتایج اقدامات به شکات، اولویت رسیدگی به تخلفات مزبور به ویژه در گشت‌های مشترک و بررسی و گزارش نتایج و اثرات اقدامات در تنظیم بازار.