kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸

حمایت مالی از پایان‌نامه‌های «سبز»



  دبیرخانه مدیریت سبز دانشگاه علم و صنعت با صدور فراخوانی از حمایت مالی از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی تعریف شده در محورهای مرتبط با مدیریت سبز در دانشگاه خبر داد و اعلام کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که موضوع پایان‌نامه آنها در خصوص یکی از محورهای مدیریت سبز باشد از حمایت 4 تا 6 میلیونی بهره‌مند می‌شوند.
دانشگاه علم و صنعت ایران بر اساس مصوبه شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه، از پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که حداکثر تا پایان سال 1398 در راستای یکی از محورهای مدیریت سبز تعریف و تصویب شوند، حمایت مالی می‌کند.
مدیریت مصرف آب در دانشگاه، مدیریت، تصفیه و بهره‌برداری مجدد از پساب‌های خاکستری در دانشگاه، استحصال و مدیریت آب باران و روان آب‌های سطحی به منظور استفاده مجدد برای فضای سبز دانشگاه، مدیریت پسماندهای خشک در دانشگاه، مدیریت پسماندهای شیمیایی آزمایشگاهی (اعم از کم‌خطر و پرخطر) در دانشگاه،‌ طراحی ساختمان سبز (معماری سبز، سازه سبز،‌ نمای سبز،‌ تاسیسات سبز) با رویکرد بومی متناسب با اقلیم و محیط دانشگاه، و طراحی ساختمان هوشمند با رویکرد بومی متناسب با اقلیم و محیط دانشگاه از مهم‌ترین محورهایی است که مشمول حمایت مالی می‌شوند.
دانشگاه علم و صنعت اعلام کرد، طراحی و ساخت نماهای ساختمان با مواد جاذب انرژی الکتریکی و ذخیره‌سازی آن متناسب با اقلیم و محیط دانشگاه، بررسی عوامل مؤثر در کیفیت توان برق در دانشگاه و راهکارهای مؤثر در بهبود آن، امکان‌سنجی و طراحی استفاده از پنل‌های خورشیدی به منظور تامین آب گرم مصرفی در فصل گرما در دانشگاه، امکان‌سنجی استفاده از اگزاست دیگ‌های آبگرم در فصل سرما جهت تأمین آبگرم مصرفی‌(CHP) در دانشگاه، مدیریت مصرف برق در موتورخانه‌های دانشگاه و امکان‌سنجی، طراحی و پیاده‌سازی تجهیزات تبدیل انرژی حرکتی دانشجویان در پیاده‌روها به انرژی الکتریکی، ذخیره‌سازی و استفاده از آن در چرا‌غ‌های روشنایی محوطه دانشگاه و... از دیگر محورهایی است که مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.
همچنین سایر موضوعات پایان‌نامه که به مدیریت سبز مرتبط باشد و  منجر به افزایش بهره‌وری، ‌اصلاح الگوی مصرف، شناسایی و رفع مشکلات فنی و اجرایی و یا ارتقای شاخص‌های مدیریت سبز در دانشگاه شود مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت. همچنین مبلغ حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد تا 4 میلیون تومان و پایان‌نامه‌های دکتری تا 10 میلیون تومان است.