kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

خواندنی از ورزش ایران


 
  *سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران، صبح دیروز جهت حضور در تمرینات تیم ملی، زودتر از سایر لژیونرها به اردوی سروقامتان پیوست تا زیر نظر کادرفنی تمرینات خود را در کنار سایر ملی‌پوشان پیگیری کند. پیش از این نیز پوریا فیاضی دریافت‌کننده تیم ملی ایران، پس از فسخ قراداد خود با تیم باشگاهی بنجین لهستان، روز دوشنبه خود را به کادرفنی معرفی کرد تا در اردوی تیم ملی تمریناتش را آغاز کند.طبق گفته امیر خوش‌خبر، سایر ملی‌پوشان لژیونر (سید محمد موسوی، امیر غفور و میلاد عبادی‌پور) نیز باید ۱۰ روز قبل از آغاز رقابت‌های انتخابی المپیک در اردوهای تیم ملی حاضر شوند. مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا، ۱۷ تا ۲۲ دی ماه سال جاری به میزبانی کشور چین برگزار خواهد شد. قهرمان این مسابقات از بین هشت تیم ایران، چین، قزاقستان، چین‌تایپه، استرالیا، کره‌جنوبی، هند و قطر به عنوان سهمیه آسیا راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو خواهد شد.
*اردوی تیم منتخب کشتی آزاد نوجوانان برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی جام کریسمس روسیه، روزهای ۲ و ۳ دی ماه در محل آکادمی شهید رضایی مجد برگزار می‌شود. فدراسیون کشتی در حالی از برگزاری اردو و اعزام تیم کشتی آزاد نوجوانان به تورنمنت روسیه خبر داده که نام امیر توکلیان سرمربی تیم ملی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹، در فهرست منتشر شده دیده نمی‌شود.در این فهرست فردی به عنوان سرمربی معرفی نشده و محسن کاوه به عنوان مدیر فنی نوجوانان را همراهی می‌کند تا وضعیت سرمربی‌گری تیم نوجوانان در ابهام قرار گیرد. رقابت‌های بین‌المللی کشتی نوجوانان جام کریسمس روزهای ۵ تا ۷ دی ماه در شهر مسکو کشور روسیه برگزار می‌شود.لازم به ذکر است هزینه‌های اعزام و اسکان تیم اعزامی از سوی میزبان تقبل شده است.
*ماموران وادا با حضور در ایران در اردوی رشته‌های مختلف حاضر شده و از ورزشکاران تست دوپینگ گرفتند. با وجود اینکه آنها یکبار در اردوی دوچرخه‌سواری حاضر شده بودند و از محمد گنج خانلو و حمید پورهاشم تست دوپینگ گرفتند، دوباره به پیست آزادی برگشتند و خواهان گرفتن نمونه از سه رکابزن تیم باشگاهی سپاهان شدند.ماموران وادا دوشنبه شب از سه رکابزن تیم سپاهان هم تست دوپینگ گرفتند. امیر حسین جمشیدیان، محمد چایچی و بهنام آرین رکابزنانی هستند که تست دوپینگ دادند.
* دومین نشست هم‌اندیشی کمیسیون‌های ورزشی کمیته ملی المپیک با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس‌و اعضای هیئت اجرایی دیروز در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.صالحی امیری رئیس‌کمیته ملی المپیک در این به معنویات در حوزه ورزش نیز اشاره کرد و گفت: ورزش قهرمانی فقط سکه و سکو نیست باید به موضوعات معنوی و فرهنگی هم توجه شود. وی افزود: ما نیازمند الگوی توسعه برای ورزش قهرمانی هستیم. کمیسیون اخلاق ما به نتیجه نشست و از منشور آن رونمایی شد. احکام توسط وزیر صادر شده و در آینده نزدیک مستقر می‌شود. این کمیته از وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک مستقل است تا بدون دخالت در مسیر تحقق منشور گام بردارد. این کمیته به پاکسازی ورزش قهرمانی و نکات آلوده‌ای که از آن می‌نالیم، کمک می‌کند. وی با اشاره به مشکل رژیم صهیونیستی گفت: ما با ظریف، شمخانی و مقامات مسئول و امنیتی جلسه داشتیم. کمیسیونی تشکیل شد که از طرف ما سجادی نماینده است تا درخصوص برون رفت از چالش رژیم صهیونیستی صحبت شود.وی افزود: ما باید نشان دهیم در ایران تبعیض جنسیتی نیست و باید این را در عمل ثابت کنیم تا یک دهه آینده شعار عدالت را به جهانیان ثابت کنیم.