kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

تولید خانگی ۷۵۰ تن قارچ در گیلان



رشت – خبرنگار کیهان:
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از تولید سالیانه سه هزار و ۶۰۰  تن قارچ در  استان خبر داد و گفت: ۷۵۰ تن از تولید محصول به صورت خانگی تولید می‌شود.
منوچهر پارسافر، با بیان اینکه پرورش قارچ از جمله مشاغل جانبی است که در کنار تولید برنج می‌تواند نقش موثری در افزایش درآمد کشاورزان  داشته باشد، اظهار داشت: گیلان به دلیل وضعیت آب و هوایی، شرایط مناسبی را  برای تولید قارچ دارد.
وی با اشاره به اینکه  تا قبل از پایان سال جاری یک واحد تولیدی با ظرفیت  ۶۶۰ تن قارچ به بهره برداری می رسد، افزود: در حال حاضر دو هزار و ۸۵۰ تن  قارچ گیلان به صورت صنعتی و ۷۵۰ تن به صورت مشاغل خانگی تولید می شود.
 مدیر امور باغبانی خاطرنشان کرد: پرورش قارچ از جمله مشاغل خانگی مناسبی است که همه افراد خانواده معمولا در تولید آن سهیم هستند و درآمد خوبی از فروش این محصول نصیب خانواده های کشاورزان می شود که علاوه بر بازارهای استان به سایر استان های کشور نیز صادر می شود.
پارسافر با اشاره به ورود قارچ به عرصه صنایع غذایی صنعتی گفت: قارچ جای خود را در بین سفره های مردم بیش از گذشته باز کرده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده گیلان می تواند در افزایش تولید این محصول در کشور نقش موثری ایفا کند.
قارچ‌ها دارای آهن، و منابع خوب پتاسیم و مس هستند  و در تقویت ایمنی بدن نقش ایفا می‌کنند؛ به دلیل افزایش آگاهی مردم از ارزش غذایی قارچ، مصرف این محصول در استان
رو به افزایش است. استفاده از قارچ در فست‌فودها و غذاهای امروزی یکی دیگر از دلایل افزایش استفاده این محصول در استان محسوب می‌شود.