kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۷۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
پرونده هفته چهاردهم لیگ برتر امروز بسته می‌شود

توقف استقلال در روزی که سرمربی نداشت مدعیان لیگ، اتفاقات را به نفع پرسپولیس رقم زدند

توقف استقلال‌، سپاهان و شهر خودرو برابر حریفان خود بهترین فرصت را برای پرسپولیس مهیا کرد تا بازهم خود را در صف مدعیان قهرمانی قرار دهد.


سرویس ورزشی-

هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر از روز گذشته با برگزاری 5 بازی آغاز شد. در نخستین بازی دیروز جدال تیم‌های شهر خودرو و سپاهان در مشهد با تساوی یک – یک به پایان رسید. این بازی که در نیمه اول کم افت و خیز و کم حادثه دنبال شد، در نیمه دوم بسیار پر اتفاق بود. در این بازی ابتدا تیم سپاهان با ضربه سر جورج ولسیانی در دقیقه ۶۰ به گل رسید که این گل در دقیقه ۸۹ توسط یونس شاکری پاسخ داده شد تا دو تیم به تقسیم امتیازات راضی شوند.
از اتفاقات مهم این بازی می‌توان به اخراج محمد محبی‌هافبک ملی‌پوش تیم سپاهان در دقیقه ۶۸ و تعویض جنجالی کومان،‌هافبک میانی این تیم اشاره کرد.همچنین دو صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه سپاهان در نیمه دوم اتفاق افتاد که در هر دو صحنه توپ به دست بازیکنان سپاهان برخورد کرد که از نظر داور خطای پنالتی نبود.
در تبریز تیم ماشین‌سازی موفق شد تراکتور را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. شاهین توکلی در دقیقه 39 و احمد زنده‌روح در دقیقه 53 گل‌های ماشین‌‌سازی را به ثمر رساندند. تراکتور که در چهار دیدار قبلی خود در لیگ برتر سه شکست و یک تساوی را تجربه کرده بود، در این بازی چهارمین باخت فصل خود را تجربه کرد تا روند ناکامی‌های این تیم پس از جدایی مصطفی دنیزلی نیز همچنان ادامه داشته باشد.
با این پیروزی شاگردان خطیبی با 19 امتیاز در جایگاه هشتم ایستادند و تراکتور نیز با 18 امتیاز در جایگاه نهم جدول قرار گرفت. مالکیت هر دو باشگاه بر عهده محمدرضا زنوزی است و دربی تبریز به نوعی بازی درون خانوادگی محسوب می‌شد که با برتری تیم دوم او به پایان رسید.
در اهواز تیم‌های فولاد و پارس جنوبی جم در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر فولادی‌ها به پایان رسید تا این تیم دوباره موقتاً به رده چهارم جدول بازگردد. تک گل این بازی را ایوب والی در دقیقه 12 به ثمر رساند و سه امتیاز ارزشمند را در کارنامه تیمش ثبت کرد. پیش از آغاز این بازی بازیکنان فولاد با مهاجم برزیلی خود ابراز همدردی کردند. لوسیانو پریرا بازیکن برزیلی فولاد روز یکشنبه باخبر شد که برادرش را از دست داده است و امروز با چشمانی اشکبار وارد زمین شد. بازیکنان تیم فولاد به همین خاطر با بازوبند مشکی وارد زمین شدند.
در اصفهان تیم ذوب آهن با نتیجه دو بر صفر نساجی مازندران را شکست داد. گل‌های ذوب‌آهن را محمدرضا خلعتبری در دقیقه 42 و ارسلان مطهری در دقیقه 64 به ثمر رساندند. در این دیدار محمد عباس‌زاده در دقیقه 34 ضربه پنالتی نساجی را از دست داد و علیرضا حقیقی هم در صحنه گل اول ذوب‌آهن اشتباه فاحشی داشت و در حالی که قصد دریبل بازیکن ذوب‌آهن را داشت توپ را لو داد تا دو بازیکن پیشین پرسپولیس نقش عمده‌ای در پیروزی تیم منصوریان ایفا کنند.
تساوی استقلال در غیاب سرمربی ایتالیایی
و بالاخره در مهم‌ترین بازی دیروز جدال تیم‌های استقلال و پیکان با تساوی دو – دو به پایان رسید. در این دیدار که تیم فوتبال استقلال بدون سرمربی کارش را آغاز کرد، مهدی قائدی در دقیقه ۹ و وریا غفوری ۵۹ برای استقلال گل زدند و فراز امامقلی در دقیقه ۳۳ و حسین پورامینی در دقیقه ۹۳ دروازه حسینی را باز کردند.
آبی‌های بدون سرمربی در نیمه اول هجومی کار کردند و موقعیت‌هایی برای باز کردن دروازه حریف داشتند که تنها یک بار از آن استفاده کردند. در مقابل اما دفاع آنها بسیار پراشتباه بود و موقعیت‌هایی را به بازیکنان پیکان داد. در دقیقه ۴۳ این دیدار روزبه چشمی روی بازیکن پیکان مرتکب خطای پنالتی شد که این ضربه را شهریار مغانلو زد اما حسین حسینی این ضربه را مهار کرد تا کار دو تیم با تساوی یک - یک در نیمه اول به پایان برسد.
در شروع نیمه دوم پیکان می‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما عملکرد خوب مدافعان و دروازه‌بان این تیم اجازه چنین کاری را نداد. در دقیقه ۵۹ اما وریا غفوری توانست تیمش را پیش بیاندازد و با شوتی محکم دروازه پیکان را برای بار دوم باز کند. در ادامه دو تیم موقعیت‌های زیادی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند که هر بار با کم دقتی بازیکنان خط حمله این فرصت‌ها از دست رفت.
استقلال با این تساوی ۲۶ امتیازی شد و برای دومین هفته متوالی صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر باقی ماند. تیم فوتبال سپاهان ۲۵ امتیازی است و در رده دوم قرار دارد.  تساوی‌هایی که در رقابت‌های این هفته رقم خورد بهترین فرصت برای پرسپولیس است که خود را به بالای جدول برساند. پیش از این سپاهان و شهرخودرو دو مدعی دیگر به تساوی رسیده بودند.
برنامه ادامه دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران به این شرح است:
ﺳﻪشنبه 19 آذر 1398
*شاهین شهرداری‌بوشهر.............نفت آبادان (ساعت 16:30)
*نفت‌ مسجدسلیمان..............................سایپا  (ساعت 16:35)
*پرسپولیس...........................گل گهرسیرجان (ساعت 17:30)