kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۵۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

برگزاری انتخابات مستقیم، ترفند جدید نتانیاهو برای حفظ قدرت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که نخست‌وزیر این رژیم برای فرار از شکست، قصد دارد به‌جای انتخابات سراسری، انتخابات مستقیم نخست‌وزیری برگزار کند.



«بنیامین نتانیاهو» نخست که در برزخ سه گانه‌ای گرفتار شده، به دنبال فرار از شکست است. او از یک طرف، در انتخابات پارلمانی شکست خورده و موفق به تشکیل کابینه نشده است، و از طرف دیگر نیز پرونده‌های فساد مالی او گشوده بوده و خطر رفتن به زندان هم برای نتانیاهو وجود دارد. علاوه‌بر آنها، اعضای حزب لیکود نیز به دنبال کنار زدن نتانیاهو از رهبری این حزب هستند. در این شرایط بغرنج، او سعی دارد تا با برگزاری انتخابات مستقیم، از شکست فرار کند.
به گزارش فارس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که احتمالا روزهای پایانی حضور خود در قدرت را طی می‌کند، در آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از کنار رفتن از عرصه سیاسی‌، قصد دارد سیستم رأی‌گیری را تغییر دهد. به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، نتانیاهو اعلام کرد، برگزاری یک انتخابات که در آن نخست‌وزیر اسرائیل به صورت مستقیم با رأی ساکنان فلسطین‌اشغالی انتخاب شود، «ایده جذابی» است. وی با بیان اینکه می‌خواهد از انتخابات سوم غیرضروری جلوگیری کند، اظهار داشت: «من می‌خواهم، علیرغم مخالفت‌های حزب آبی‌وسفید، هر کاری که می‌شود برای ممانعت از برگزاری سومین انتخابات واقعا غیرضروری، انجام دهم.» نتانیاهو ایده انتخابات مستقیم را در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا از نخست‌وزیر استعفا نمی‌دهد، مطرح کرد و مدعی شد: « هنوز برای من، فرصت هست. افکار عمومی من را انتخاب کرده است. می‌گویید افکار عمومی مرا نمی‌خواهد، پس اجازه بدهید افکار عمومی تصمیم بگیرد.»
نتانیاهو و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی‌وسفید»، هر دو نتوانستند بعد از انتخابات شهریور ماه، در فرصت‌ چهار هفته‌ای که داشتند، کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهند، به همین دلیل، رئیس‌رژیم صهیونیستی در تاریخ 30 آبان، 120 نماینده پارلمان را موظف کرد تا طی 21 روز، فردی را پیدا کنند که بتواند کابینه ائتلاف حداکثری تشکیل دهد. احتمال کشیده شدن رژیم صهیونیستی به سومین انتخابات در سال جاری، در حالی است که نظرسنجی‌های جدیدی که در فلسطین‌اشغالی به عمل آمده، نشان می‌دهد انتخابات سراسری مجدد هم نمی‌تواند بحران و بن‌بست سیاسی کنونی در فلسطین‌اشغالی را حل کند.
عفو در ازای کناره‌گیری از سیاست
از سوی دیگر، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از یک طرح پیشنهادی در رابطه با عفو مشروط نتانیاهو به خاطر پرونده‌های فساد، پرده برداشت. این رسانه صهیونیست گزارش داد که شماری از سیاستمداران به رئیس‌این رژیم پیشنهاد داده‌اند، در صورتی که نتانیاهو به اتهامات وارده اعتراف و برای همیشه از دنیای سیاست کناره‌گیری کند، مورد عفو قرار می‌گیرد. دادستان کل رژیم صهیونیستی دو هفته پیش علیه نتانیاهو اتهام کلاهبرداری و رشوه کیفرخواست صادر کرد و احتمال می‌رود که وی به زودی محاکمه شود.
خبر دیگر اینکه، «ایدی کوهن» نویسنده و روزنامه نگار صهیونیست، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «خبر‌های تایید نشده حاکی است که نتانیاهو و ولیعهد عربستان اخیرا به منظور بررسی توافق امنیتی میان اسرائیل و کشور‌های حوزه خلیج‌فارس، تشکیل جلسه داده‌اند.»