kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    نجات کارگران گرفتار در تونل
شهرکرد – خبرنگار کیهان: مدیرکل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: 10 نفر از کارگران گرفتار شده در تونل زره (حدفاصل شهر شلمزار و ناغان) به‌علت بارش، توسط امدادگران هلال‌احمر نجات داده شدند.
سید احمد مرتضوی‌فرد، افزود: در پی بارش‌های اخیر 10 نفر از کارگران تونل زره به‌علت ریزش در این مکان گرفتار شدند.
وی اضافه کرد: بلافاصله دو تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند و پس از نجات کارگران آن‌ها را به محل امن انتقال دادند.
مرگ نوجوان در استخر
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از غرق شدن نوجوانی 14 ساله در استخر این شهرستان به علت عدم آشنایی با فنون شنا و عدم نظارت مسئولان مربوطه خبر داد.
سرهنگ سهراب قرقانی،  افزود: مأموران هنگامی که به محل اعزام شدند مشاهده کردند نوجوانی 14 ساله که برای شنا کردن به محل رفته بود غرق و جان خود را از دست داده بود.
وی بیان داشت: علت اولیه وقوع این حادثه عدم آشنایی متوفی به فنون شنا و عدم نظارت کافی مسئولان مربوطه اعلام شده و علت کارشناسی نیز در دست بررسی است.
قرقانی اضافه کرد: جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد.
توقیف قایق حامل بنز
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه سواری بنز قاچاق به ارزش 15 میلیارد ریال با همکاری مأموران دریابانی خبر داد .
سرهنگ «عباسعلی بهدانی‌فرد» اظهار داشت: مأموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان مبنی بر تخلیه یک دستگاه خودرو خارجی قاچاق در نوار ساحلی شهرستان سیریک مطلع و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: مأموران با همکاری و هم افزایی عوامل دریابانی در يك عمليات سريع، موفق شدند یک فروند قایق غیرمجاز حامل خودرو قاچاق را در حالی که در حاشیه ساحل پهلو گرفته بود توقیف کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این شناور، یک دستگاه بنز خارجي قاچاق کشف کردند.
تصادف خطرناک
گرگان – باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس پلیس راهور استان گلستان گفت: خواب‌آلودگی راننده در گرگان حادثه‌آفرین شد.
سرهنگ مرتضی فخری، افزود: یک دستگاه کامیون حامل بار گندم در ابتدای ورودی زیرگذر میدان معلم واژگون شد.
او افزود: این کامیون حامل بار گندم که در مسیر غرب به شرق کمربندی شهید کلانتری گرگان در حال حرکت بوده، در ابتدای زیرگذر میدان معلم از قسمت چرخ جلو راست با جداکننده پل زیرگذر معلم برخورد و بر روی پهلوی چپ واژگون می‌شود.
وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته علت حادثه را عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده اعلام کرد.
مرگ خاموش
مراغه - خبرنگار کیهان: رئیس اورژانس مراغه همچنین از جان باختن دو نفر در دو حادثه گازگرفتگی در مراغه خبر داد.
هوشنگ شریفی افزود: در حادثه اول  که در محله میکائیل‌آباد روی داد، مرد۹0  ساله بر اثر استنشاق  گاز منوکسیدکربن فوت و یک نفر دیگر نیز مصدوم شد که توسط واحد فوریت‌های پزشکی به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان انتقال یافت. وی اضافه کرد: در حادثه دوم نیز مرد ۴۵ ساله‌ای در کمربندی شمالی و حوالی بیگم باغیاین شهرستان براثر گازگرفتگی با گاز منوکسیدکربن جان باخته بود.
واژگونی تویوتا
زاهدان – خبرنگار کیهان: واژگوني يك دستگاه وانت تویوتا در محور «خاش- زاهدان»، یک  کشته و یک مجروح برجای گذاشت.
رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد يك دستگاه وانت تویوتا با 3 نفر سرنشین مرد از جاده منحرف و واژگون شده است.
سرهنگ کشواد بهروزی‌زاده، افزود: در این حادثه متاسفانه راننده خودرو در دم فوت و سرنشین دیگر آن مجروح و با کمک نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شد. وی تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده است.
سانحه رانندگی
تبریز- خبرنگار کیهان: سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: برخورد سه خودرو مقابل کبریت‌سازی تبریز یک فوتی و دو مصدوم برجای گذاشت. وحید شادی‌نیا،  اظهار داشت: بر اثر برخورد کامیون شهرداری، پراید و سمند یک نفر فوت و دو نفر مصدوم شدند.
وی افزود: کارشناسان اعزامی فوت مرد ۴۵ساله را تایید و دو مصدوم را به بیمارستان امام رضای تبریز انتقال دادند.
حفاران غیرمجاز
همدان – خبرنگار کیهان: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث همدان از دستگیری سه حفار غیرمجاز در اسدآباد همدان خبر داد.
محمد حاجی عزیزی گفت: با پيگيري و گزارش مخبرين محلي مبني بر حضور افرادي ناشناس در اطراف روستاي قراكند شهرستان اسدآباد، پس از رصد اطلاعاتي، سه حفار غيرمجاز در حين حفاري دستگير شدند.
وی با اشاره به اینکه از حفاران يك دستگاه فلزياب و ادوات حفاري كشف و ضبط شد افزود: افراد دستگير شده به همراه فلزياب و ادوات مكشوفه جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
شکار شکارچی توسط دوستش
رشت – خبرنگار کیهان: فرمانده نيروي انتظامي بندرانزلي از مرگ يك شكارچي در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ مجيد حسيني،  اظهار داشت: دو نفر كه براي شكار به شكارگاه « ترب گوده» شهرستان بندرانزلي رفته بودند هنگامي كه از هم جدا شدند با توجه به تاريكي هوا يكي از آنها دوستش را از فاصله حدود 30 متري با گراز اشتباه گرفته و به سمت وي شليك و او را از ناحيه سر مجروح كرد.
وي با بيان اينكه فرد مجروح علي‌رغم انتقال به بيمارستان به‌ علت شدت جراحات وارده جان باخت، افزود:  فردي كه اقدام به شليك كرده بود پس از فوت دوستش اقدام به فرار كرد كه پس از گذشت دو ساعت توسط مأموران پليس آگاهي در بيشه‌زارهاي اطراف بندرانزلي شناسايي و دستگير شد.
 هیزم قاچاق
یاسوج – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از کشف شش تن هیزم قاچاق در این استان خبر داد.
سرهنگ محمد داور، گفت: طی ایست بازرسی از ۱۵ دستگاه خودروی سواری و وانت حامل هیزم این مقدار چوب قاچاق کشف و ضبط شد.
وی  افزود: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی و تشکیل پرونده به دادسرا ارسال شد.