kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

ختم رسیدگی به پرونده اخلال ارزی 9 میلیون و 600 هزار دلاری

دومین و آخرین جلسه رسیدگی به پرونده فساد ارزی گروه «طرح و نقشه پناهی» روز گذشته برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد ارزی این گروه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه‌های ویژه مفاسد اقتصادی برگزار شد.
در این جلسه متهم «اخوت فرد» ادامه دفاعیات خود را مطرح کرد و متهمان «علی زرنانی» و «عظیم علی‌اشرفی پیامن» دفاعیات خود را بیان کردند. نماینده دادستان نیز توضیحاتی درخصوص اظهارات متهمان ارایه کرد. همچنین وکلای مدافع متهمان دفاعیات خود را مطرح کردند و در نهایت آخرین دفاعیات متهمان دریافت شد.سرانجام قاضی صلواتی ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و گفت: اگر متهمان تا قبل از صدور حکم اصل ارز یا معادل ریالی آن را در اختیار صندوق دادگاه قرار دهند، در حکم آنها از نظر تخفیف تاثیر دارد.گفتنی است، این پرونده پنج متهم دارد که اتهام مشترک همه آنها مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به صورت عمده و فروش ارز در بازار آزاد به میزان 9 میلیون و 600 هزار دلار به صورت غیرقانونی و کسب منفعت به میزان 96 میلیارد تومان است.
متهمان در آبان سال گذشته به بهانه واردات ورقه داغ‌زنی، کاتالیست‌های احیای آهن و تثبیت‌کننده رنگ نساجی ارز دولتی 4200 تومانی گرفته‌اند که در بازار آزاد فروخته شده است. اسامی متهمان این پرونده به ترتیب به این شرح است: یوسف جنت مکان (مدیرعامل شرکت طرح و نقشه پناهی)، کوروش مر، محمودرضا اخوت‌فرد، علی زرنانی، عظیم علی‌اشرفی پیامن و شرکت طرح و نقشه پناهی.