kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴
تحلیلگر آمریکایی:

تحریم‌های ایران، تروریسم اقتصادی است ایران حاضر نشد خود را بفروشد

تحلیلگر و نویسنده آمریکایی، در مصاحبه‌ای اشاره کرده که کشوری چون ایران به این دلیل هدف تروریسم اقتصادی قرار گرفته که ماهیت خود را به آمریکا نفروخته است.

«استفن لندمن»، تحلیلگر، نویسنده و فعال سیاسی آمریکایی در بخشی از مصاحبه خود با انتقاد از «آزادیِ آمریکایی»! می‌گوید: «آزادی در آمریکا و سایر کشورهای غربی در حال از بین رفتن است، آن هم به بهانه حفاظت از امنیت ملی. زمانی که انتخابات در این کشورها برگزار می‌شود، مضحک و خنده آور است. به طور معمول، تجارت کثیف برنده می‌شود، به خصوص در ایالات متحده، یک کشور تک حزبی با دو شاخه راست افراطی. کشورهای هدف واقع شده مثل ایران، سوریه، ونزوئلا و سایر کشورها به این دلیل هدف حمله یا تروریسم اقتصادی قرار گرفته‌اند که حاضر به فروش ماهیت و ضمیر خود به آمریکا نشده‌اند».
این تحلیلگر آمریکایی با بررسی ماهیت کشورهای غربی، در مصاحبه خود با تسنیم، می‌افزاید: «آمریکا و سایر کشورهای غربی تنها دموکراسی‌های فانتزی هستند. آنها ارزش‌های دموکراتیک، اجرای قانون و حقوق مدنی و بشر را زیر پا می‌گذارند و تنها وانمود به حمایت از آن می‌کنند. این به اصطلاح ائتلاف توسط آمریکا گردهم جمع شده است تا جنگ‌های بی‌پایانی را علیه کشورهایی به راه بیندازند که بی طرف بوده و هیچ دخالتی در جنگ‌ها ندارند و در واقع تهدیدی علیه هیج کشوری نیستند. هدف آنها تبدیل این کشورها به رعیت آمریکا و غارت منابع این کشورها و سوء استفاده از مردم آنها است».
این صحبت‌ها تأیید می‌کند که آمریکا کشوری با یک دست چپ و یک دست راستِ سیاسی نیست، بلکه کشوری با دو دست راست است که یکی (جمهوری‌خواه) از دیگری (دموکرات‌) بزرگتر است، فلذا حقیقت دموکراسی در این کشور به شدت محل تردید است. همچنین این کشور میل شدیدی به یک‌رنگ کردن دیگر کشورها به خود دارد، از این رو کشورهایی چون ایران که تن به این میل استعماری نمی‌دهند، محکوم به تروریسم اقتصادی خواهند شد.