kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال



  داور جنجالی 5 هفته محروم شد
به‌گفته هدایت الله ممبینی رئیس‌کمیته داوران فوتبال ایران، محمدحسین زاهدی فر داور دیدار استقلال و سپاهان، پنج هفته از قضاوت محروم خواهد بود.
زاهدی فر در دیدار این هفته سپاهان مقابل استقلال در ورزشگاه نقش جهان، یک اشتباه بزرگ انجام داد و خطای هند بازیکن سپاهان را که درون محوطه هجده قدم رخ داد پنالتی اعلام نکرد. هدایت الله ممبینی رئیس‌کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد: با قضاوتی که زاهدی فر در این مسابقه انجام داده و باتوجه به اشتباهاتش، باید محرومیت پنج هفته‌ای را تحمل کند. رئیس‌کمیته داوران در توضیح محرومیت زاهدی فر می‌گوید: طبق آیین نامه‌های فیفا و AFC با تمام داورانی که اشتباه تاثیرگذار در نتیجه مسابقه دارند، برخورد می‌شود. محرومیت ایشان 5 هفته است. وقتی نمره داور از 10 نمره، زیر 7.4 باشد، این داور در رده‌های پایین‌تر قضاوت می‌کند تا آمادگی ذهنی و روحی خود را به دست بیاورد و برگردد.ممبینی در پاسخ به اینکه کمک داور و کمک داور پشت خط هم محروم شدند، گفت: آنها هم چند هفته‌ای استراحت می‌کنند و در لیگ‌های پایین‌تر قضاوت می‌کنند. محرومیت کلمه خوبی نیست و من از استراحت استفاده می‌کنم. یک بازیکن هم اگر پنالتی را از دست بدهد محروم که نمی‌شود. شاید مربی او را در ارنج نگذارد یا تنبیهش می‌کند. داوران هم به استراحت می‌روند.
باشگاه استقلال مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به داوری زاهدی فر به فدراسیون اعلام کرده و تصمیم او در صحنه هند کی روش را نه یک اشتباه که یک تخلف دانسته است.
برگزاری بازی‌های معوقه لیگ پیش از نیم‌فصل دوم
بازی‌های عقب افتاده از نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر به نیم فصل دوم موکول نخواهد شد.
 با اعلام سهیل مهدی سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر، رقابت‌های لیگ در حالی در هفته پیش‌رو وارد هفته سیزدهم خواهد شد که برخی تیم‌ها یک یا دو بازی عقب افتاده دارند. با توجه به همین مسئله‌سازمان لیگ قصد دارد پیش از آغاز نیم‌فصل دوم مسابقات عقب افتاده را برگزار کند تا نیم فصل دوم در شرایطی آغاز شود که تیم‌ها در تعداد بازی‌ها برابر باشند.
درخواست جدایی دو ستاره‌ کلیدی الهلال
دو بازیکن خارجی و باکیفیت الهلال عربستان از این باشگاه خواستند که با درخواست آنها برای جدایی در فصل نقل و انتقالات زمستانی موافقت شود.
به گزارش اسپورت 24، الهلال عربستان با شکست دادن اوراوا ردز ژاپن در هر دو بازی رفت و برگشت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد. جووینکو ایتالیایی و ادواردو برزیلی نقش بسزایی در قهرمانی آبی پوشان داشتند و در بین هواداران این تیم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.سایت اسپورت 23 عربستان به نقل از الشرق الأوسط نوشت که هم جووینکو و هم ادواردو درخواست جدایی از الهلال را در زمستان داده‌اند و در آستانه جدایی از این تیم هستند.به نوشته این سایت عربستانی، همسر جووینکو دلیل اصلی جدایی او به شمار می‌آید چرا که با ادامه زندگی در این کشور عربی مخالف است و به همین خاطر او درخواست جدایی به باشگاه داده و به احتمال خیلی زیاد با توجه به پیشنهاد خوبی که از لیگ چین دارد در زمستان راهی فوتبال این کشور شود.
اما دلیل جدایی ادواردو از الهلال تجربه کردن یک چالش جدید عنوان شده است، چرا که این بازیکن برزیلی مدت‌هاست که در الهلال بازی می‌کند و دوست دارد که در ادامه یک چالش جدید را تجربه کند.از الاهلی امارات به عنوان مشتری جدی این بازیکن برزیلی یاد می‌شود.
آغاز هفته سیزدهم لیگ برتر با برگزاری 2 بازی
هفته سیزدهم لیگ برتر روز چهارشنبه با انجام دو مسابقه در تهران و شهر جم آغاز می‌شود.
دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود که پرسپولیس و تراکتور در هفته دوازدهم لیگ برتر به دلیل آلودگی هوا نتوانستند مقابل حریفان‌شان به میدان بروند. اما امروز و در نخستین دیدار سایپا که در این فصل دست به جوانگرایی واقعی زده‌اند در دیداری سخت و نفس‌گیر میزبان سایپا خواهد بود. سایپا 9 هفته است که رنگ برد را ندیده و در 8 هفته هم حتی یک گل نزده است! با این حال بازیکنان، مربیان و حتی مدیران باشگاه سایپا معتقدند که در دو سه هفته اخیر اشتباهات داوری یکی از عواملی ناکامی این تیم بوده است. سایپا در این بازی تشنه پیروزی است اما عبور از فولاد کار راحتی نیست. فولادی‌ها هم می‌خواهند با یک برد به طور موقت هم که شده بالاتر از پرسپولیس در جدول لیگ قرار بگیرند.
در دیگر دیدار امروز پارس جنوبی که در شرایط بسیار نامناسب مالی و روحی – روانی قرار دارد در این هفته به دنبال دومین برد فصل خود برابر ماشین ‌سازی هستند، حریفی سختکوش که به راحتی امتیاز نمی‌دهد. ماشین‌سازی 4 برد به دست آورده و رسول خطیبی تا اینجا کارنامه قابل قبولی گرفته است.