kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

امارات و مصر مستقیماً در جنگ لیبی مشارکت دارند

منابع خبری می‌گویند مصر و امارات با ارسال محموله‌های بزرگ تسلیحاتی و اعزام نیروهای نظامی، مستقیما در کنار ژنرال حفتر و علیه دولت قانونی این کشور(دولت وحدت ملی) وارد جنگ شده‌اند.

از حدود 2 سال پیش که ژنرال بازنشسته «خلیفه حفتر» سودای تسخیر کل لیبی به سرش زد و بخشی از ارتش این کشور را که پس از سقوط دیکتاتور «معمر قذافی»، انسجامش را از دست داده بود، با خود همراه کرد، آتش جنگ داخلی در این کشور را بیشتر برافروخت. او که شهرهای مختلف لیبی را تسخیر کرده، اما از فتح طرابلس بازمانده‌است، برای پیش‌برد کارش دست به دامان نیروهای خارجی زیادی نیز شده است که قصد اعمال نفوذ در این کشور را دارند.
در ادامه دخالت‌های خارجی در جنگ داخلی لیبی، برخی منابع خاص مصری فاش کرده‌اند که امارات ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) محموله بزرگ سلاح را به همراه تعدادی نظامی اماراتی و مصری از طریق مرز غربی مصر وارد لیبی کرد تا نیروهای «حفتر» را به این سلاح‌ها مجهز کند.
سایت «العربی الجدید» به نقل از این منابع نوشته سلاح‌های جدید به منظور ایجاد تعادل بین نیروهای «حفتر» و نیروهای دولت وفاق ملی ارسال شده‌اند، به خصوص این‌ که نیروهای «خلیفه حفتر» اخیراً تلفات زیادی داده و شماری از مبارزان روسی وابسته به شرکت‌های طرف قرارداد امارات نیز برای حمایت از نیروهای «حفتر»، کشته شدند.
 این منابع همچنین افزودند که هواپیماهای باری نظامی مصر که حامل این سلاح‌ها بودند در پایگاه هوایی «الرجمه» وابسته به ژنرال «حفتر» فرود آمدند که این محموله شامل دستگاه‌های دید در شب، مهمات توپخانه‌ای، موشک‌های دوش پرتاب ضد زرهی، موشک‌های ضد هوایی و موشک‌های هوا به سطح و نیز چندین فروند پهپاد است.