kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۳۶۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵
یک منتقد فرهنگی:

حاج حسن شایانفر سرباز بی‌ادعا و گمنام ولایت بود(اخبار ادبی و هنری)

یک منتقد فرهنگی تاکید کرد که حاج حسن شایانفر سرباز بی‌ادعا و گمنام و پرتلاش ولایت بود و برای تحقق یا حفظ اهداف انقلاب اسلامی، روز و شب نمی‌شناخت و همواره در تکاپو به سر می‌برد.

امیرحسین جوانشیر در گفت‌وگو با کیهان، با اشاره به - 29 آبان- سالگرد درگذشت مدیر دفتر پژوهش‌های کیهان گفت: جناب شایانفر در دفتر پژوهش‌های کیهان بانی انتشار کتاب‌های نیمه پنهان شد. کتاب‌هایی که ماهیت و چهره اصلی برخی مدعیان معاند عرصه فرهنگ و سیاست و پاره‌ای سناریوهای نفوذ و تحریف را برملا می‌کند. این مجموعه گام بزرگی بود که دفتر پژوهش‌های کیهان با مدیریت جناب شایانفر در راه روشنگری و خاصه بصیرت‌بخشی به نسل جوان برداشت.
این فعال فرهنگی ادامه داد: اساسا یکی از دلایل اصلی کینه‌ورزی ضد انقلابیون و پادوهای نفوذی نسبت به جناب شایانفر، این بود که این سرباز فرهنگی ولایت، با تجربه‌ای که در نهادهای مختلف فرهنگی در طول قریب به چهار دهه داشت، ماهیت اصلی دشمنان را می‌شناخت و به سهم خود، برخی از سناریوهای نفوذ را نقش بر آب می‌کرد.
جوانشیر همچنین با اشاره به قدرت تحلیل و خصلت دشمن‌شناسی مشاور فرهنگی موسسه کیهان، گفت: مرحوم شایانفر، می‌توانست به خوبی برنامه‌ها و جریان‌های معاند را شناسایی و تحلیل کند.
وی افزود: مدیر دفتر پژوهش‌های کیهان، در نزدیک کردن نیروهای خودی به یکدیگر و ایجاد شبکه همکاری و هم‌افزایی متدینین پیوسته در تلاش بود. او ضمن احترام به نسل جوان، می‌کوشید به استعدادها و اذهان باطراوت بها دهد.
این منتقد فرهنگی با بیان اینکه وجود استاد حسن شایانفر خاری در چشم مطبوعات زنجیره‌ای بود، گفت: چشمان تیزبین جناب شایانفر به خوبی جریان‌های مطبوعاتی مشکوک را رصد می‌کرد و با افشاگری‌های به موقع، خاری شده بود در چشم بدخواهان ایران و انقلاب.
وی افزود: خوب یادم هست پس از درگذشت این مجاهد صادق و خستگی‌ناپذیر، مطبوعات زنجیره‌ای خبر درگذشت او را با آب و تاب منتشر کردند. آنها یک دلیل بزرگ داشتند: مومنی انقلابی و زبانی افشاگر از پیش چشم ظاهر رفته بود. غافل از اینکه فرزندان و شاگردان معنوی استاد، سلاح معلم خود را بر زمین نخواهند گذاشت.
جوانشیر با بیان اینکه عناصر فعال فرهنگی متعهد، خستگی‌ناپذیری در راه آرمان‌ها را وام‌دار دید عمیق و کوشش هوشمندانه استاد شایانفر هستند، گفت: در اتاق کار جناب شایانفر تخت بیمارستان بود. ایشان با وجود کسالت و خوابیدن به روی تخت، آنجا که حرف کاری جدی بود؛ برمی‌خاست و با اقتدار فعال می‌شد.
گفتنی است حاج حسن شایانفر 29 آبان 1395 به دنبال یک بیماری طولانی درگذشت.