معاون وزیر آموزش و پرورش:
افزودن پایه ششم به دوره ابتدایی آسیب جدی به نظام آموزشی وارد کرد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود؛ پایه ششم ابتدایی در قالب اجرای طرح ۳-۳-۶ را در مقطع ابتدایی،کاری غیرکارشناسی، شتابزده و برخلاف اصول راهبردی در نظام آموزشی دانست و گفت: این طرح آسیب جدی به نظام آموزش کشور وارد کرده است.
به گزارش ایرنا، رضوان حکیمزاده در همایش جمعی از فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در یاسوج اظهار داشت: این طرح درحالی عملیاتی شد که هیچگونه زیرساختی و امکاناتی برای آن وجود نداشت.وی تصریح کرد: در آن زمان نه معلمی برای این پایه پیشبینی شده بود و حتی مجبور شدیم از معلمان مقطع دبیرستان برای تدریس در این پایه استفاده شود، برنامه درسی و حتی فضای آموزشی در این راستا وجود نداشت.حکیمزاده ادامه داد: بهتر بود به جای اضافه شدن پایه ششم، دوره پیشدبستانی را که ضرورتی غیرقابل انکار و بسیار با اهمیتتر در بعد مسائل آموزشی و تربیتی محسوب میشود، جایگزین این پایه میکردند.وی تصریح کرد که وزارت آموزش و پرورش قایل به اجرای طرح نظام اموزشی ۳-۳-۶ خواهد بود اما به جای اضافه کردن پایه ششم که هنوز زیرساختهای آن در ابعاد مختلف فراهم نشده باید دوره پیشدبستانی اضافه میشد.وی ابراز امیدواری کرد که دوره پیشدبستانی، بیش از رسمی بودن آن به یک دوره اجباری نیز در نظام آموزشی کشور تبدیل شود.حکیمزاده تاکید کرد: مسئولان و متولیان فعلی در وزارت آموزش و پرورش در حقیقت در یک عمل انجام شده و تحمیلی از قبل قرار گرفتار شدهاند و هیچ نقشی در اجرای این کار غیرکارشناسی نداشتهاند.معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به بهبود وضع معیشتی و رفاهی معلمان دوره ابتدایی نیز گفت: مکاتبات و رایزنی های لازم در این راستا از جمله سختی کار و تعداد ساعات فعالیت بیشتر آنها، با سازمان امور اداری و استخدامی و سایر نهادهای ذیربط انجام شده است.وی گفت: یکی از رویکردهای مهم وزارت آموزش و پرورش نهادینه کردن مهارتآموزی بویژه در مقطع ابتدایی به جای حافظهپروری و همچنین ایجاد نشاط، شادابی و انگیزه خودباوری در وجود دانشآموزان است.